حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۰۷
شناسه : 27362

جرایم پزشکی پس از ثبت شکایت در تهران به دادسرای ناحیه ۲۶ ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی و در شهرستان‌ها به شعبی از دادسرا‌ها که ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی هستند، ارجاع داده می‌شود.روند رسیدگی اینگونه است که پس از طرح و ارجاع موضوع به کمیسیون‌های پزشکی، پرونده بررسی و در […]

پ
پ

جرایم پزشکی پس از ثبت شکایت در تهران به دادسرای ناحیه ۲۶ ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی و در شهرستان‌ها به شعبی از دادسرا‌ها که ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی هستند، ارجاع داده می‌شود.
روند رسیدگی اینگونه است که پس از طرح و ارجاع موضوع به کمیسیون‌های پزشکی، پرونده بررسی و در صورتیکه قصور کادر درمانی مشخص شود، موارد به شعبه رسیدگی کننده پرونده ارسال می‌شود.

شایان ذکر است، اخذ رضایت نامه قبل از اقدامات پزشکی، در فرض بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم مهارت و رعایت موازین قانونی و حرفه‌ای مربوطه، پزشک را از مصادیق تقصیر پزشکی مبری نمی کند. بالعکس با احراز قصور پزشکی توسط کمیسیون نظام پزشکی، پزشک مقصر طبق حکم قضایی به مجازات محکوم خواهد شد.
تخلفات پزشکی شامل مواردی دیگری مانند سهل انگاری در انجام وظیفه و یا افشای اسرار بیمار نیز، می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.