حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
شناسه : 27134

سید اسدالله جولایی اظهار کرد:در سالی که گذشت تعداد ۷ هزار و ۹۵۶ محکوم مالی و بدهکار دیات غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند. وی افزود: سال ۱۴۰۰ علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جشن‌های گلریزان، اما خیرین خداجوی کشور سنگ تمام گذاشتند و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خود و در قالب پویش‌ها و […]

پ
پ

سید اسدالله جولایی اظهار کرد:در سالی که گذشت تعداد ۷ هزار و ۹۵۶ محکوم مالی و بدهکار دیات غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جشن‌های گلریزان، اما خیرین خداجوی کشور سنگ تمام گذاشتند و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خود و در قالب پویش‌ها و آیین‌های مجازی زمینه آزادی ۷ هزار و ۶۱۱ زندانی مرد و ۳۴۵ محکوم زن بدهکار در جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان غیرعمد قرار دارند

وی مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش تا میزان ۴۵ درصد محکومٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاء دم گذشت شد.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با تفکیک جرایم زندانیان مساعدت شده، گفت: در حوزه مددجویان بدهکار دیه، تعداد ۱۱۰ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی، ۱۰۱ محکوم به علت عدم استطاعت در ایفای تعهدات مرتبط با حوادث کارگاهی و ۸۲ محبوس نیازمند نیز به سبب ناتوانی در پرداخت دیات شبه عمد در بند حبس حضور داشتند که غالی این افراد با مشارکت آحاد مختلف اجتماعی از بند زندان نجات یافتند.

حبس تقریبا یک هزار و ۵۰۰ مرد ایرانی به دلیل مهریه‌های پرداخت نشده

وی با بیان این که بیش از ۹۶ درصد افراد استخلاص یافته بدهکاران مالی بوده‌اند، افزود: محکومان گرفتار به واسطه صدور یا امضاء اوراق بانکی (چک یا سفته) با ۵ هزار و ۴۸۷ مددجو در شمار پرجمعیت‌ترین دسته زندانیان غیرعمد قرار گرفته و محکومان به ایفای تعهدات مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب با یک هزار و ۴۹۹ و ۶۷۷ محبوس در رتبه‌های بعد قرار دارند.

جولایی گفت: پس از تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث در سال ۱۳۹۵ خوشبختانه آمار بدهکاران دیه‌های فوتی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی، کاهش محسوسی داشته است، به نحوی که سال گذشته به علت کنترل ورودی رانندگان به بند‌های زندان، استان‌های ایلام و خراسان‌جنوبی هیچ زندانی محکوم دیه‌ای در ارتباط با سوانح جاده‌ای در آمار عددی خود نداشتند.

صدر استخلاص‌ها به اصفهان تعلق دارد

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور در خصوص استان‌های فعال در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: اصفهان در آخرین سال قرن گذشته با آزادی ۷۵۲ زندانی جرایم غیرعمد، خودش را در صدر فهرست آزادی‌ها قرار داده و در ادامه متولیان امر در آذربایجان شرقی با فراهم کردن زمینه آزادی ۵۵۲ محبوس و مسئولین قضایی استان فارس با محیا کردن مقدمات رهایی ۴۶۷ زندانی واجد شرایط، در ردیف‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.