حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
شناسه : 26755

حسن بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی و استانی برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به نام تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: چندین […]

پ
پ

حسن بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی و استانی برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به نام تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: چندین سال هست که ما شاهد بحث تولید در نامگذاری‌ها هستیم، اما در سال ۱۴۰۱ دو وصف “دانش بنیان” و “اشتغال آفرین”مطرح شده است.

وی با اشاره به ماده ۱ قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب ١٣٨٩/٨/۵ افزود: شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزار‌های مربوط تشکیل می‌شود.

بابایی افزود: رکن مهمی که در تعریف شرکت‌های دانش بنیان مطرح می‌شود بحث نوآوری و اختراع است و نقش و جایگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بحث ثبت اختراع و هم در موضوع نوآوری اهمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ماده ۲ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ١٣٨۶/٨/٧ بیان داشت؛ اختراعی قابل ثبت است که حاوی ابتکار جدید و دارای کاربرد صنعتی باشد. ابتکار جدید عبارت است از آنچه که در فن یا صنعت قبلی وجود نداشته باشد.

بابایی در ادامه افزود: آنچه در مرحله اول به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارتباط پیدا می‌کند ثبت اختراع است که باید مرکز مالکیت معنوی با تشکیل کارگروه‌های ویژه برای کمک به این شرکت‌ها برنامه ریزی کند. در مرحله دوم آنچه باید سازمان انجام دهد ثبت این شرکت‌ها است که اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری باید برای آن برنامه ریزی کند تا در اسرع وقت ثبت این شرکت‌ها صورت گیرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: همان طور که از شعار سال مشخص است تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح است و به عبارتی این تولید می‌بایست تولیدی باشد که زمینه کار، اشتغال و کاهش بیکاری را فراهم کند.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تحقق شعار سال ” شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان ” را در سازمان و متناظر این شورا را در استان‌ها تحت عنوان ” کارگروه‌های ویژه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ” راه اندازی کرده است و متعهد هستیم که برای حمایت از ” جهاد تولید ” وارد میدان شویم تا در محضر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) سربلند باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حدنگاری (کاداستر) منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: صدور اسناد حدنگاری (کاداستری) برای بیش از ۹۳ درصد از منابع طبیعی، اقدامی مبارک در سال گذشته بود و قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۰ جهش بسیار خوبی در این موضوع داشتند.

بابایی گفت: ما امسال در بحث حدنگاری (کاداستر) کشاورزی و بافت شهری با جدیت ورود می‌کنیم و هدف نهایی ما در حدنگاری این است که هیچ زمین و عرصه‌ای بدون هویت نباشد و تمام زمین‌ها دارای شناسنامه باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: ما در هر نقطه‌ای از کشور که بایستیم باید موقعیت آن نقطه را داشته باشیم و این موجب استقرار نظم حقوقی شده و در نهایت شاهد کاهش ورودی پرونده‌های مرتبط با اراضی، ساحل خواری، کوه خواری، جنگل خواری، کلاهبرداری‌ها و تصرفات عدوانی خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.