حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
شناسه : 26469

غلامرضا مهدوی درباره عملکرد شورای حل اختلاف تهران در سال ۱۴۰۰ بیان کرد:  در سال جاری حدود ۲ هزار و ۲۴۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی با کمک شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان ها، همکاری خیرین، مددکاران زندان و ستاد دیه آزاد شدند. رئیس شورای حل اختلاف استان تهران بیان کرد: […]

پ
پ

غلامرضا مهدوی درباره عملکرد شورای حل اختلاف تهران در سال ۱۴۰۰ بیان کرد:  در سال جاری حدود ۲ هزار و ۲۴۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی با کمک شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان ها، همکاری خیرین، مددکاران زندان و ستاد دیه آزاد شدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران بیان کرد: همچنین ۵۲ محکوم به قصاص نیز با کمک شورای حل اختلاف به زندگی بازگشتند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی و از ورود آن‌ها به دادگستری جلوگیری شده است.

مهدوی افزود: در حال حاضر ۵۶ شعبه ویژه صلح و سازش در دادسرا‌های استان تهران ایجاد شده و در نتیجه آن تنها در دادسرای تهران حدود ۵ هزار پرونده در ماه با صلح و سازش قطعی مختومه می‌شود.

وی  با بیان اینکه  اخیرا ۲ دستورالعمل از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران مبنی بر استقرار شعبات ویژه رسیدگی به تصادفات در دادسرا‌ها و پرونده‌های حقوقی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان جهت ارجاع به شورا‌های حل اختلاف، صادر شده است گفت: بنا به این دستور در بهمن ماه شعبات ویژه رسیدگی به تصادفات در دادسرا‌ها تشکیل شدند و کار‌های بسیار موثری انجام دادند نتیجه آنها ورودی کمتر پرونده‌ها به محاکم است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران بیان کرد: در حال حاضر در کنار شعب شورای حل اختلاف، ۳۵۲ صلح یار جذب شده اند و در جهت پیشگیری از وقوع جرم و صلح و سازش در محلات فعالیت می‌کنند.

مهدوی گفت: همچنین ۳۵ شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصناف و اتحادیه‌ها در استان تهران تشکیل شده و اگر اختلافی برای اعضای این اتحادیه‌ها از جمله اختلافات مالی و خانوادگی ایجاد شود در این شعب به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه ۴۴ درصد پرونده‌هایی که وارد شورا‌های حل اختلاف می‌شود، با صلح و سازش مختومه می‌شوند، گفت: شورای حل اختلاف شهرستان پادکدشت در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها در استان رتبه اول را دارد و پس از آن قرچک در رتبه دوم قرار دارد.

وی بیان کرد: به منظور تسهیل امور و دسترسی آسان مردم برای شعب اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف سیستم نوبت دهی اینترنتی در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند از منزل نوبت بگیرند.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان شعب شورای حل اختلاف کمترین موجودی پرونده را دارد و سال گذشته در سطح استان تهران ۶۰ مجتمع شورای حل اختلاف به نام شهدا نامگذاری شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.