حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
شناسه : 26461

محمد حسین رحیمی زاده در بازدید از مرکز مشاوره خانواده ۳ یزد با اشاره به سختی‌های کار مشاوره گفت:رسیدن به شناخت در چند جلسه و ارائه راه حل منطقی و کاربردی که منجر به حل اختلافات شود کاری بسیار دشوار است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه […]

پ
پ

محمد حسین رحیمی زاده در بازدید از مرکز مشاوره خانواده ۳ یزد با اشاره به سختی‌های کار مشاوره گفت:رسیدن به شناخت در چند جلسه و ارائه راه حل منطقی و کاربردی که منجر به حل اختلافات شود کاری بسیار دشوار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه پرونده‌های ارجاعی به این مراکز در حوزه دعاوی خانواده است افزود: در این حوزه باید رویکرد مراکز مشاوره ایجاد صلح و سازش بین طرفین و حفظ بنیاد گرم خانواده باشد که البته بصورت میانگین حدود ۲۰ درصد از دعاوی خانواده ارجاع شده منجر به سازش می‌شوند و  از ادامه رسیدگی در محاکم قضایی جلوگیری خواهد شد.

رحیمی زاده با اشاره ظرفیت قانونی تعیین شده برای مراکز مشاوره اظهار کرد: ارائه مشاوره قبل از طلاق توانسته است در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد استفاده از ظرفیت رسانه جهت آشنایی مردم با نقش مشاوره در حل اختلافات و دعاوی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی  بر لزوم توجه به بحث مشاوره قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: این مشاوره‌ها با هدف شناخت زوجین قبل از ازدواج در راستای تشکیل خانواده گرم و پایدار صورت می‌گیرد که باید ضرورت آن تبیین شود معرفی خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره و مواردی که به صلح و سازش ختم شده است می‌تواند در جدب مردم به این مراکز موثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به اینکه از مجموع مراکز مشاوره خانواده در مرکز استان ۴ مرکز تحت نظر مرکز مشاوران قوه قضائیه استان فعالیت دارند گفت: این مراکز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بهره گیری از نیرو‌های متخصص علاوه بر حوزه خانواده در سایر حوزه‌های مشاوره تخصصی نیز موفق بوده اند این مراکز به صورت مستمر مورد نظارت قرار دارند و به صورت دوره‌ای از آن‌ها بازدید می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.