حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۶
شناسه : 26260

 در سند تحول قضایی بر مقوله تکریم ارباب رجوع تاکید ویژه شده است و یکی از ۱۱ سرفصل اصلی مندرج در سند مزبور برای تحول در نظام مدیریتی عدلیه، رعایت کرامت ارباب رجوع است. به طور کلی، مردم‌محوری، یکی از ویژگی‌ها و خصایص برجسته سند تحول قضایی است؛ در واقع سند مزبور با هدف غایی […]

پ
پ

 در سند تحول قضایی بر مقوله تکریم ارباب رجوع تاکید ویژه شده است و یکی از ۱۱ سرفصل اصلی مندرج در سند مزبور برای تحول در نظام مدیریتی عدلیه، رعایت کرامت ارباب رجوع است. به طور کلی، مردم‌محوری، یکی از ویژگی‌ها و خصایص برجسته سند تحول قضایی است؛ در واقع سند مزبور با هدف غایی ارائه خدمات قضایی مطلوب‌تر به مردم و تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی، تنظیم و تدوین شده است و مقصود نهایی خود را افزایش رضایتمندی مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ترسیم کرده است.

همچنین در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه مبنی بر بسیج تمام ظرفیت‌های قانونی برای تسریع در روند حل مشکلات مردم و مردمی سازی دستگاه قضایی، طی سال جاری گام‌های موثری توسط مراجع قضایی استان قزوین برداشته شده است که از جمله این اقدامات می‌توان به دیدار‌های مردمی و چهره به چهره مسئولان قضایی به منظور استماع و گره‌گشایی از مشکلات مردم اشاره کرد.

تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی یکی از اقدامات مهم در راستای تکریم ارباب رجوع است و از مهمترین برنامه‌های دادگستری کل استان قزوین می‌توان به ملاقات‌های مردمی رئیس کل دادگستری و کلیه مدیران حوزه‌های قضایی استان در قالب ملاقات عمومی هفتگی، برگزاری دیدار‌های مردمی در مساجد استان در قالب میز خدمت، ملاقات‌های چهره به چهره در مساجد مختلف، دریافت پیام‌های شهروندان از طریق ارسال به شماره همراه مستقیم رئیس کل دادگستری استان و سایر راه‌های ارتباطی با مسئولان قضایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.


با عمل به همین رویکرداز ابتدای سال جاری ۶۰ میز خدمت با حضور مسئولان قضایی در سطح استان قزوین برگزار شده و بیش از ۲۳ هزار دیدار مردمی با مسئولان قضایی صورت گرفته است. همچنین در این بازه زمانی ۳ هزار و ۵۷۸ نامه مردمی دریافت و بر اساس اعلام شماره همراه مستقیم رئیس کل دادگستری استان به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی با مسئولان قضایی، هزاران پیامک مورد رسیدگی و دستور قضایی صادر شده است.

همچنین رئیس کل دادگستری استان بصورت دوره‌ای و مستمر به همراه برخی از مسئولان قضایی استان ضمن بازدید از حوزه‌های قضایی مختلف، در محل مراجع قضایی با مراجعان ملاقات عمومی و دیدار چهره به چهره داشته و با استماع و بررسی مشکلات آن ها، در صورت ضرورت دستورات قضایی لازم را صادر می‌کند.

گفتنی است در سال جاری برنامه دیدار‌های مردمی هفتگی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت محدودتر و در طی چند روز در هفته و با رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.