حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
شناسه : 26230

 نشست بررسی راهکار‌های عملیاتی اشتغال زندانیان استان البرز در واحد‌های صنعتی شهرستان اشتهارد با حضور معاون نظارت بر زندان‌های دادگستری کل استان، مدیرکل زندان‌ها و مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان البرز برگزار شد. رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد برگزاری این نشست را به دلیل نیاز شدید به نیروی کار و تقاضای مکرر صنعتگران شهرستان و در […]

پ
پ

 نشست بررسی راهکار‌های عملیاتی اشتغال زندانیان استان البرز در واحد‌های صنعتی شهرستان اشتهارد با حضور معاون نظارت بر زندان‌های دادگستری کل استان، مدیرکل زندان‌ها و مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان البرز برگزار شد.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد برگزاری این نشست را به دلیل نیاز شدید به نیروی کار و تقاضای مکرر صنعتگران شهرستان و در راستای دستورات رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد و گفت: این جلسه در سالن کنفرانس دادگستری شهرستان اشتهارد و با حضور برخی صنعتگران متقاضی نیروی کار در شهرک صنعتی این شهرستان برگزار و به تبیین موضوع اشتغال زندانیان و راهکار‌های عملیاتی آن پرداخته شد.

علی بستامی اضافه کرد: در سالیان اخیر با نگاه خردمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب بحث تولید و صنعت در اولویت قرار گرفت و به وضوح نقش تعیین کننده تولید برای همگان روشن شد؛ امروزه مشخص شده است که حل خیلی از مسائل و آسیب‌های اجتماعی کشور نیازمند تقویت و رشد تولید داخلی است.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه و اجرای برنامه‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری کل استان البرز در حوزه حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی و نیز اشتغال زندانیان، با توجه به مشکل کمبود نیروی کار در این حوزه قضایی و با هدف اشتغال و بازاجتماعی کردن زندانیان، دادگستری استان البرز شروع به برنامه ریزی و رفع این مانع کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی پس از پیشگیری از وقوع جرم اصلاح مجرمان در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد، متذکر شد: ریشه بسیاری از جرایم و بزهکاری‌ها و بعضا تکرار جرایم بیکاری است بنابراین مهمترین هدف ما اصلاح و تربیت و باز اجتماعی کردن زندانیان است که حرفه آموزی و کسب مهارت و متعاقب آن اشتغال زندانیان یکی از مولفه‌های اصلی اصلاح و تربیت است.

بستامی با اعلام آمادگی صنعتگران برای استفاده از این ظرفیت و توافق انجام شده در این زمینه یادآور شد: صنایع اشتهارد در حال حاضر از کمبود ۳ هزار نیروی کار رنج می‌برند که طبق پیش بینی‌ها در سال آتی با افتتاح طرح‌های توسعه به ۱۰ هزار نیرو خواهد رسید این درحالی است که در زندان‌های استان نیروی کار خوب و بعضا متخصصی وجود دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال برای زندانیان، می‌تواند در این وضعیت که صنعت شهرستان اشتهارد از کمبود نیروی کار رنج می‌برد مشکلات را در این حوزه برطرف کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.