حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
شناسه : 26109

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی در جشن اتمام حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان با اشاره به آیه شریفه «و خلق لکم ما فی الارض جمیعا»، اظهار کرد: در طول تاریخ انسان‌های سودجو و متعرض به منابع ملی و طبیعی زیادی وجود داشته اند که به این نعمت‌های خدادادی آسیب بزنند و امروز هم چنین […]

پ
پ

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی در جشن اتمام حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان با اشاره به آیه شریفه «و خلق لکم ما فی الارض جمیعا»، اظهار کرد: در طول تاریخ انسان‌های سودجو و متعرض به منابع ملی و طبیعی زیادی وجود داشته اند که به این نعمت‌های خدادادی آسیب بزنند و امروز هم چنین انسان‌های فرصت طلبی هستند که باید با آنان برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: همگان و بویژه نهاد‌های حاکمیتی وظیفه صیانت از ثروت ارزشمند منابع طبیعی را برعهده دارند و این ثروت نه تنها مورد طمع سودجویان داخلی که حتی دشمنان خارجی قرار گرفته است و این افراد همواره چشم طمع به این ثروت خدادادی و ملی را دارند.

وی افزود: در صورت ریشه یابی آتش سوزی‌های عرصه‌های محیط زیست در استان کردستان، چه بسا علاوه بر مغرضان داخلی دشمنان خارجی دخیل هستند و این مسئله باید به دقت بررسی و کارشناسی شود تا از بروز و تکرار این حوادث جلوگیری شود از راه‌های صیانت از اراضی ملی، اجرای قانون حدنگار و تثبیت اراضی است که با تلاش شبانه روزی اداره کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان کردستان تا پایان سال جاری، ۹۹ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی سنددار خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد: تشکیل پرونده‌های تعرض به منابع طبیعی ۲ پیام دارد که پیام مثبت آن نشان از اقدامات پیگیرانه دارد و پیام منفی آن هم نشان می‌دهد که در حوزه پیشگیری باید کار بیشتری انجام می‌شد تا منجر به تشکیل پرونده قضایی نشود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خواستار ورود جدی در حوزه پیشگیری از تعرض به منابع طبیعی شد و بیان کرد: هم در حوزه پیشگیری و هم در حوزه برخورد لازم است ادارات و دستگاه‌های ذیربط و همچنین دادسرا و محاکم بصورت جدی و دغدغه‌مند ورود کنند و در خصوص احکام قطعی اجرانشده نیز قرارگاه عملیاتی ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال باید موضوع را در دستورکار قرار داده و مقدمات اجرای سریع این احکام و رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی استان فراهم شود.

همچنین در این مراسم ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج با بیان اینکه در آموزه‌های دینی نیز از درختکاری به عنوان یک اقدام شاخص و ارزشمند اشاره شده است، افزود: رسالت بسیار مهم قضات در احقاق حقوق عامه مردم و حفاظت از بیت المال جای قدردانی دارد.

در پایان از سند تک برگ بنفش اراضی منابع طبیعی استان کردستان توسط رئیس کل دادگستری استان کردستان رونمایی شد.

گفتنی است از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد، جنگل‌های این استان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی به حساب می‌آید، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.