حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
شناسه : 25894

کارگاه آموزش و تشریح مدل تعالی دادگستری در حوزه توسعه حل اختلاف با تدریس حجت الاسلام والمسلمین آذرشین فام مشاور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونت توسعه حل اختلاف استان و همچنین رهبران مدل تعالی در استان در محل سالن آمفی تئاتر دادگستری استان برگزار شد. در […]

پ
پ

کارگاه آموزش و تشریح مدل تعالی دادگستری در حوزه توسعه حل اختلاف با تدریس حجت الاسلام والمسلمین آذرشین فام مشاور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونت توسعه حل اختلاف استان و همچنین رهبران مدل تعالی در استان در محل سالن آمفی تئاتر دادگستری استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس کل دادگستری استان گفت: شورا‌های حل اختلاف با درایت مرحوم آیت اله هاشمی شاهرودی رئیس وقت قوه قضاییه تشکیل و مبنای کار، انجام امور مردم به دست مردم بود، ولی به مرور زمان با توجه به قوانین مربوط به صدور رأی تغییر یافت، ولی با ریاست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس وقت قوه قضاییه و مدیریت و هدایت مدبّرانه حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به اصل و مبنای خود که همان ایجاد صلح و سازش و انجام امور به دست خود مردم است تغییر رویّه یافته و بر همین اساس، سال به سال شاهد افزایش صلح و سازش در استان هستیم.

موسی خلیل الهی بیان کرد: در سطح استان تعداد پرونده‌هایی که با صلح و سازش مختومه شده اند از ۲۷ درصد در سال گذشته به ۳۸ درصد در ده ماهه سال جاری افزایش یافته است و این امر در شهرستان تبریز از درصد بسیار بالایی برخوردار است به طوری که این امر در تبریز به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

خلیل الهی با اشاره به این که حلاوتی که در پرونده‌های منجر به صلح و سازش وجود دارد در پرونده‌های منجر به صدور حکم وجود ندارد، از گذشت و سازش مردم تبریز از بعضی از حقوق خود تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مشاور و مدیر امور آموزشی و فرهنگی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف نیز با اشاره به برنامه‌های متعدد مرکز توسعه حل اختلاف از تلاش‌ها و کوشش‌های شورا‌های حل اختلاف استان که در اکثر موارد جزو استان‌های برتر در شورا‌ها می‌باشند تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آذررشیدفام به توانمندسازی و برنامه ریزی در مدل توسعه حل اختلاف اشاره نمود و توانمندسازی مدیران و اعضاء و کارکنان شورا‌ها در کسب رضایت مندی و افزایش پرونده‌های صلح و سازش نسبت به کل وارده را در اولویت امور داشتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.