حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
شناسه : 25874

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در آئین افتتاحیه دوره‌های کارآموزی قضایی ۱۱۵ و ۱۱۶ و تحلیف دوره کارآموزی ۱۰۵ استان قم بیان کرد: خدمت در هر جای این مملکت، خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. رئیس کل دادگستری استان قم خطاب به کارآموزان قضایی توصیه کرد: این دوره یک فرصت طلایی برای شماست آن […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در آئین افتتاحیه دوره‌های کارآموزی قضایی ۱۱۵ و ۱۱۶ و تحلیف دوره کارآموزی ۱۰۵ استان قم بیان کرد: خدمت در هر جای این مملکت، خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کل دادگستری استان قم خطاب به کارآموزان قضایی توصیه کرد: این دوره یک فرصت طلایی برای شماست آن را مغتنم شمرده و قدر آن را بدانید. مقدماتی که در این دوره سپری می‌کنید کار را در دوران قضاوت برای شما آسان می‌کند. در تمام موضوعات دوره شرکت کنید و آنرا جدی بگیرید که بسیار مهم است.

رئیس کل دادگستری استان قم خطاب به کارآموزان قضایی گفت: تا زمانی که حتی یک ابهام جزعی هم در پرونده وجود دارد دست به قلم نشده و تصمیم گیری نکنید.

وی ادامه داد: در طول مسیر دو خطر در پیش روی شما است که اگر جدی نگیرید با مشکل مواجه می‌شوید یکی اینکه باید خودتان را تجهیز کنید و منظور از تجهیز این است که دوره‌ای را که برای شما  گذاشته اند را جدی بگیرید. دوم اینکه باید همت کنید و دانش خودتان در رابطه با پرونده‌ای که رسیدگی می‌کنید به روز کنید و تا زمانی که حتی یک ابهام جزعی هم در پرونده وجود دارد دست به قلم نشده و تصمیم گیری نکنید.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص نظریات کارشناسی بیان کرد: تمام نظریات کارشناسی مقدمه‌ای برای علم قاضی است تا بتواند به یک نتیجه‌ای برسد، ولی در نهایت مسئولیت با خود قاضی است؛ و آن هم بستگی به دانش و همت او دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در ادامه گفت: بخش مهمتر کار کارآموزان قضایی این است که برای تصدی منصب قضا که بدون شک از شئونات انبیا عظام الهی و ائمه معصومین (ع) و خطیرترین و حساس‌ترین شان از شئونات حکومت اسلامی است، خود را آماده کنند و ویژگی‌های شخصیتی خود را که برای منصب قضا لازم است، تقویت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به این مطلب که کارآموزان قضایی باید از استقلال، اقتدار و سرعت در تصمیم برخوردار باشند، ادامه داد: کارآموزان قضایی باید قاطعیت و جسارت را در خود پرورش دهند تا بتوانند بر مبنای عدالت محوری مسائل را درک کرده و حکم قانونی متناسب را صادر کنند.

وی در پایان استقلال از فشار‌های درونی و بیرونی را از دیگر ویژگی‌های قضات برشمرد و اظهار کرد: قاضی باید آنقدر قوی و مقتدر باشد که بتواند مستقل و مقتدر بوده و با جرات و جسارت تصمیم گیری کند و در رابطه با رسیدگی به پرونده هیچ توصیه‌ای را حتی از نزدیکترین افراد زندگی خود نباید بپذیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.