حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۴
شناسه : 25850

 فلاح، در گفتگو با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما، گفت: از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کل کشور بالغ بر ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه های ملی و دولتی داریم که تا این تاریخ برای ۱۲۴ میلیون هکتار، یعنی ۹۰ درصد اراضی ملی سند مالکیت کاداستری صادر شده و حدود ۱۳ میلیون هکتار باقی مانده است. […]

پ
پ

 فلاح، در گفتگو با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما، گفت: از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کل کشور بالغ بر ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه های ملی و دولتی داریم که تا این تاریخ برای ۱۲۴ میلیون هکتار، یعنی ۹۰ درصد اراضی ملی سند مالکیت کاداستری صادر شده و حدود ۱۳ میلیون هکتار باقی مانده است.

وی در پاسخ به این پرسش که سرعت گرفتن کار طرح حدنگار نتیجه تغییر فرآیندها است یا پای مانع تراشی ها طی این چند سال در میان بوده است، بیان کرد: از زمان لازم الاجرا شدن قانون جامع حدنگار تا ابتدای سال ۹۹ توفیق چشمگیری در این زمینه نداشتیم اما در ابتدای سال ۹۹ با اقداماتی که توسط ریاست وقت سازمان صورت گرفت این حرکت آغاز شد.

مدیر عامل کاداستر ثبت اسناد کشور افزود: تعامل خوب دستگاه ها و تخصیص اعتبارات در این دو سال بسیار موثر بود و زیر ساخت های لازم نیز فراهم شد تا این اتفاق حاصل شود.

فلاح در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکمیل اجرای طرح کاداستر چقدر در مقابله با زمین خواری موثر خواهد بود، گفت: زمانی که اسناد کاداستری اراضی ملی را صادر می کنیم، محدوده های اراضی ملی و مستثنیات محاط در آن، به صورت دقیق پیاده سازی و در بانک جامع کاداستر تثبیت و سند مالکیت صادر می شود؛ زمانی که این دو محدوده به صورت دقیق مشخص می شود امکان صدور سند مالکیت قطعه ای خارج از آن محدوده ی مستثنیات و داخل در محدوده ی اراضی ملی وجود ندارد و به همین دلیل آن سوء استفاده هایی که در گذشته نسبت به زمین خواری و در محدوده اراضی ملی صورت می گرفت، دیگر امکان پذیر نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.