حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
شناسه : 25590

سید مهدی فلاح میری با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌هایی که بدبینی را نسبت به دستگاه قضایی و سایر سازمان‌های تابعه برجسته می‌کند حضور افراد دلال و کارچاق کن است، بیان کرد: این اشخاص با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه‌ها و مسئولان، از مردم اخاذی می‌کنند. وی با بیان اینکه علی رغم هشدار‌هایی که […]

پ
پ

سید مهدی فلاح میری با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌هایی که بدبینی را نسبت به دستگاه قضایی و سایر سازمان‌های تابعه برجسته می‌کند حضور افراد دلال و کارچاق کن است، بیان کرد: این اشخاص با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه‌ها و مسئولان، از مردم اخاذی می‌کنند.

وی با بیان اینکه علی رغم هشدار‌هایی که مکررا در رسانه‌ها در خصوص این افراد داده شده است هنوز هم برخی مردم فریب ادعا‌های دروغین کلاهبرداران را می‌خورند، افزود: در سال ۱۴۰۰ در مجموعه نظارتی دستگاه قضایی تعداد ۴۰ نفر از افرادی که ادعای اعمال نفوذ داشته و مبالغ هنگفتی را از طرفین پرونده به همین شیوه اخاذی کرده اند دستگیر شدند.

دادستان مرکز استان در ادامه خاطر نشان کرد: در دادگستری استان گیلان ۲ مرجع نظارتی حفاظت اطلاعات و واحد نظارت و ارزشیابی قضات به طور شبانه روزی اخبار واصله از مردم در خصوص این افراد را رصد کرده و در اغلب موارد مستندات را به دادسرای استان اعلام می‌کنند و از ۴۰ نفر که در سال جاری دستگیر شده اند اکثریت آن‌ها به حبس محکوم و ۱۶ نفر جهت تحمل کیفر در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید هشیار بوده و نباید فریب چنین ادعا‌هایی را بخورند تصریح کرد: در مواردی دیده شده است که افراد دلال از طرفین پرونده درخواست ارز یا اموال غیر منقول کرده و آنان نیز فریب خورده و چنین خواسته‌هایی را فراهم کرده اند.

فلاح میری در ادامه افزود: برخی افراد مرتبط با دستگاه قضایی مانند وکلا و کارشناسان نیز برای جلب اعتماد چنین افرادی مرتکب جرم شده و اسناد دولتی مانند دادنامه و آراء قضایی را جعل کرده اند که منجر به دستگیری آنان شده است.

وی در پایان از مردم خواست تا در موضوعات حقوقی و قضایی از افراد دارای دانش حقوق مکفی بهره گیرند و فریب دلالان که با عناوینی جعلی مانند قاضی دیوان یا دادگستری و یا سایر افراد که ادعای خلاف مبنی بر ارتباط با مسئولان قضایی را دارند، نخورند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.