حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۵۸
شناسه : 25207

محمدرضا عدالتخواه، ظهر امروز در مراسم آغاز به کار کمیته مصلحین رسانه، گفت: این کمیته یکی از شاخه‌های زیرمجموعه ستاد تألیف قلوب است، همچنان که سابق بر این ۶ کمیته تخصصی مصلحین از جمله نظام مهندسی و مساجد هم راه اندازی شده است. وی اظهار کرد: تشکیل این کمیته یک ماه پیش پیشنهاد شده بود […]

پ
پ

محمدرضا عدالتخواه، ظهر امروز در مراسم آغاز به کار کمیته مصلحین رسانه، گفت: این کمیته یکی از شاخه‌های زیرمجموعه ستاد تألیف قلوب است، همچنان که سابق بر این ۶ کمیته تخصصی مصلحین از جمله نظام مهندسی و مساجد هم راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: تشکیل این کمیته یک ماه پیش پیشنهاد شده بود و هدف آن رفع اختلافات احتمالی فعالان حوزه رسانه و مطبوعات است، چه برای رسانه‌های دارای مجوز از هیأت نظارت مرکزی و چه برای رسانه‌های بدون مجوز که در عرصه رسانه فعالیت دارند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: انتظار داریم کمیته مصلحین رسانه علاوه بر تلاش در رفع اختلافات رسانه‌ای پیش روی، به مسئله رفع اختلافات مالی و خانوادگی اهالی مطبوعات هم توجه داشته باشد.

عدالتخواه همچنین عنوان کرد: رسانه‌ها در مسیر حق، روایتگری روشن و صریح و در یک کلام “جهاد تبین” که مورد تأکید رهبر انقلاب است گام بردارند و فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به تدوین و استمرار سند تحول و تعالی دستگاه قضا، یادآور شد: اتقان و استحکام آراء در محاکم قضایی با رویکرد توجه ویژه و کامل به تمام ابعاد پرونده‌ها و رفتن به سمت مردمی کردن رسیدگی به اختلافات از مهمترین اولویت‌های این سند تحول است.

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های معین آن یعنی کمیته مصلحین و معتذرین، طرح‌های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان در راستای تحقق همین سند تحول است.

عدالتخواه به راه اندازی سامانه بومی ـ استانی “وکلای مصلح” هم اشاره کرد و گفت: در کمتر از یک ماه نزدیک به ۳۰۰ وکیل از یک هزار و ۵۰۰ وکیل استان، در این سامانه نام نویسی و میثاق نامه امضاء کرده اند و تاکنون با فعالیت آن ۱۴ پرونده ختم به مصالحه شده و ۶۰۰ پرونده نیز در دست مذاکره اصلاحی است.

وی از اجرای طرح شمیم رضوی با هدف رفع اختلافات خانوادگی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر در ۴۰۰ مسجد و امامزاده نیز کمیته مصلحین فعال هستند.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با اشاره به فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح زندان ها، پاسگاه‌های انتظامی و دادسرا و دادگاه ها، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان دی‌ماه سال جاری ۶ هزار و ۸۹۴ تن از متشاکیان در دادگستری عذرخواهی کرده‌اند که در نهایت با سه هزار و ۹۲۳ پرونده به مصالحه ختم شده است.

عدالتخواه تصریح کرد: در مجموع با گذشت شاکیان در این پرونده‌ها ۵۶ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان از نظر جنبه خصوصی و ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان از نظر جنبه عمومی بخشوده شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.