حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
شناسه : 25071

عبدالله سمام یدرخصوص انتشار تصاویری که منجر به جریحه دار شدن اذهان عمومی می‌شود، اظهار کرد: براساس قانون مجازات اسلامی و قانون مطبوعات جریحه دار کردن عفت عمومی جرم است و مجازات دارد. این وکیل دادگستری اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی هر کس نوشته یا طرح، گراور، نقاشی، تصاویر، مطبوعات، اعلانات، […]

پ
پ

عبدالله سمام یدرخصوص انتشار تصاویری که منجر به جریحه دار شدن اذهان عمومی می‌شود، اظهار کرد: براساس قانون مجازات اسلامی و قانون مطبوعات جریحه دار کردن عفت عمومی جرم است و مجازات دارد.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی هر کس نوشته یا طرح، گراور، نقاشی، تصاویر، مطبوعات، اعلانات، علایم، فیلم، نوار سینما و یا بطور کلی هر چیز که عفت و اخلاف‌عمومی را جریحه‌دار کند برای تجارت یا توزیع به نمایش و معرض انظار عمومی گذارد یا بسازد یا برای تجارت و توزیع نگه دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال و تا (۷۴) ضربه شلاق یا به یک یا دو مجازات مذکور محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مطابق با ماده ۲۸ قانون مطبوعات انتشار عکس‌ها و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی ممنوع و موجب تعزیر شرعی است و اصرار بر آن موجب تشدید تعزیر و لغو پروانه خواهد بود.

سمامی با بیان اینکه انتشار تصاویری که منجر به جریحه دار شدن روح و عواطف یک جامعه شود خلاف ارزش‌هایی است که رسانه‌ها دنبال می‌کنند، گفت: رسانه‌ها نباید برای به دست آوردن بازدید‌های بیشتر و جذب افراد از هر وسیله‌ای استفاده کنند. با توجه به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها، از آنجایی که رسانه‌ها وظیفه دارند خبر را به درستی برای مخاطبان خود بازگو کنند انتشار تصاویری که اخلاق حسنه را زیر سوال ببرد و به نوعی مردم را با مشکل مواجه کند، جرم است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.