حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
شناسه : 24709

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در هشتمین جلسه ماهانه هئیت هماهنگی، نظارت و پیگیری موضوع ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها در سخنانی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی دانست و افزود: همه ما باید شکر گزار این نعمت باشیم و در […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در هشتمین جلسه ماهانه هئیت هماهنگی، نظارت و پیگیری موضوع ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها در سخنانی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی دانست و افزود: همه ما باید شکر گزار این نعمت باشیم و در جهت جلب رضایت مردم و افزایش علاقمندی مردم به انقلاب و دستاورد‌های آن، با قضاوت درست، رسیدگی بهنگام پرونده‌ها و رفتار خوب با مردم از همه ظرفیت‌های فردی و قانونی استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران به موضوع تفکیک و طبقه بندی زندانیان و ملاقات الکترونیکی خانواده‌های زندانیان با زندانی اشاره کرد و گفت:  با توجه به امکانات موجود، اقدامات خوبی در زمینه تفکیک و طبقه بندی زندانیان و همچنین افزایش درصد ملاقات‌های الکترونیک صورت گرفته که کافی نیست و باید مورد توجه و پیگیری بیشتری قرارگیرد.رئیس شورای عالی قضایی استان بر تعیین تکلیف سریع محکومان به قصاص و اعدام تاکید کرد و افزود: زمانی که حکم اعدام صادر شده و قطعیت یافته، ولی اجرا نشود یا بعبارتی فاصله بین ارتکاب جرم و مجازات بسیار طولانی شود جنبه بازدارندگی جرم کاهش می‌یابد در حالی‌که مردم توقع احقاق حق خود و مجازات به‌موقع مجرمان را دارند.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین بازدید مستمر از زندان‌ها را مورد توجه قرارداد و اظهار کرد: بازدید از زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی امور زندانیان بسیار موثر است و بازدید‌ها نباید محدود به روسای دادگستری و دادستان‌ها شود بلکه همه قضات استان به صورت هدفمند و زمانبندی شده از زندان‌ها بازدید کنند تا از نزدیک درجریان مشکلات زندانیان قرار گیرند.
وی همچنین به موضوع استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اشاره و خاطرنشان کرد: قضات محترم در جهت کاهش جمعیت کیفری از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت صدور احکام جایگزین مجازت حبس استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری مازندران در پایان بر استفاده قضات و کارکنان از سامانه‌های الکترونیکی وثبت اقدامات و تصمیمات قضایی تاکید کرد.
گفتنی است، هشتمین جلسه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری استان و حضور اعضا در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد و در پایان جلسه از ۶ تن از قضات محاکم عالی و نیز دادسرا‌های استان که آمار بالابی در جهت صدور آرا حاوی نهاد‌های ارفاقی و تاسیسات قانونی حبس زدا داشتند با اهدا لوح سپاس تقدیرشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.