حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
شناسه : 24320

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان که روسا ودادستان‌های حوزه‌های قضایی استان هم به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشتند، بیان کرد: در سال جاری ۷۴۸۹ فقره محاکمه الکترونیکی زندانیان استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان ۵۳.۵۷ […]

پ
پ

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان که روسا ودادستان‌های حوزه‌های قضایی استان هم به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشتند، بیان کرد: در سال جاری ۷۴۸۹ فقره محاکمه الکترونیکی زندانیان استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان ۵۳.۵۷ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین تعداد ۳۴۹ نفر زندانی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار است و استفاده ازمجازات‌های جایگزین حبس هم در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد رشد داشته است و میزان سازش در شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان نیز از ۶۵۰ نفر در سال ۹۹ به تعداد ۱۰۶۰ نفر در ده ماهه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

عتباتی در ادامه با بیان عملکرد خوب دستگاه قضایی استان در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تصریح کرد: عملکرد استان در استفاده از مجازت‌های جایگزین حبس خوب بوده است، ولی با توجه به اقتضاعات استان، بهبود و ارتقاء استفاده از جایگزین‌های حبس انتظار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در برخی از ارفاقات قانونی مثل صدور قرار تعلیق تعقیب دادسرا‌ها می‌توانند با کیفیت و کمیت بالا عمل کنند.

وی افزود: استفاده از برخی تاسیسات کیفری در مقطعی می‌تواند بسیار موثرتر از مجازات حبس باشد و حتی شاید صدور حکم حبس موجب تجری مرتکب شود و آثار مورد نظر اصلاحی و بازپروری مجرمین حاصل نشود، درحالیکه مجازات‌های جایگزین یا دیگر تاسیسات کیفری می‌تواند مرتکب را به جامعه بازگرداند و مانع تجری و ارتکاب مجدد جرم توسط وی شود.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با اشاره به استفاده حداکثری از سامانه‌های الکترونیک در محاکمه الکترونیک زندانیان به افزایش بستر‌های لازم برای برقراری ارتباط تصویری زندانیان و ملاقات تصویری آن‌ها با خانواده شان تاکید کرد.

در ادامه مجیدی نیز در این جلسه گفت، تشکیل کارگروهی برای حل چالش‌های حقوقی استفاده از قرار تعلیق تعقیب می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاثیر گذار باشد.

دادستان مرکز استان از دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواست با نظارت بیشتر، خصوصاً در مورد قرار‌های تامین کیفری نهایت تلاش را بکنند تا در کمترین موارد، منجر به بازداشت متهمان شود.

مجیدی به اهمیت دادرسی الکترونیک هم اشاره و انجام رسیدگی‌های دادسرا‌ها را به صورت الکترونیک خواستار شد.

در ادامه جلسه محمدی مدیر کل زندان‌های استان، صمدی معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان و بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده را ارائه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات جلسه با تصویب مصوباتی جلسه را به پایان رساندند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.