حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
شناسه : 24346

✅ مهریه مالی هست که موقع عقد ، مرد متعهد میشه به همسر (زوجه) خودش بده. این مال میتونه به‌صورت نقدی (وجه رایج کشور)، سکه و طلا، سایر اموال منقول یا غیرمنقول (ملک، خانه یا آپارتمان) باشه. این مال به‌عنوان بدهی به‌عهده زوج هست. ?مهریه همزمان با ازدواج در سند رسمی یا عقدنامه ثبت میشه. […]

پ
پ

✅ مهریه مالی هست که موقع عقد ، مرد متعهد میشه به همسر (زوجه) خودش بده. این مال میتونه به‌صورت نقدی (وجه رایج کشور)، سکه و طلا، سایر اموال منقول یا غیرمنقول (ملک، خانه یا آپارتمان) باشه. این مال به‌عنوان بدهی به‌عهده زوج هست.

?مهریه همزمان با ازدواج در سند رسمی یا عقدنامه ثبت میشه. از مهمترین ویژگی‌های این سند رسمی، لازم الاجرا بودن آن است؛ یعنی با درخواست زن از دفترخانه ازدواج برای اجرای تعهدات آن، از جمله مهریه، میشه به‌عنوان مثال مال موضوع مهریه را از همسر (مرد) درخواست کرد و مراجعه به دادگاه برای این کار لازم نیست.

?افزایش مهریه تا سال ۱۳۸۵ به موجب سند رسمی در دفتر خانه انجام میشد که در آن زمان طبق جزء “ب” از قسمت ۱۵۱ بخشنامه های ثبتی که حاکی از امکان افزایش مهریه از طریق اقرارنامه رسمی بود ، امکانپذیر میشد اما از سال ۱۳۸۸ به موجب رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این بخشنامه باطل شد و دیگه امکان افزایش مهریه در سند ازدواج وجودندارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.