حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
شناسه : 24311

حیدر آسیابی در پنجمین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان بیان کرد: هرچند برخورد با مجرمان از وظایف دستگاه قضایی است ولی بازپروری، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمان نیز از تکالیف دستگاه قضا، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد است اگر در زمان تحمل محکومیت و برای بعد از آزادی محکومین از زندان، […]

پ
پ

حیدر آسیابی در پنجمین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان بیان کرد: هرچند برخورد با مجرمان از وظایف دستگاه قضایی است ولی بازپروری، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمان نیز از تکالیف دستگاه قضا، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد است اگر در زمان تحمل محکومیت و برای بعد از آزادی محکومین از زندان، به فکر اشتغال و توانمندسازی زندانیان نباشیم امکان بازگشت دوباره افراد به چرخه جرم وجود دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: هر چند تلاش‌هایی با کمک تشکل‌های مردمی و تعدادی از خیرین برای کمک به اشتغال و حرفه آموزی محکومان در حال انجام است، اما کافی نیست و باید دستگاه‌های اجرایی، خیرین و تعداد بیشتری از تشکل‌های مردمی برای بازپروری به کمک دستگاه قضایی استان بشتابند.

وی گفت: در حال حاضر یکی از خیرین کارخانه دار استان به کمک آمده و فقط افراد سابقه دار را استخدام می‌کند و قطعا نیاز داریم این مراکز توسعه پیدا کند.

آسیابی در ادامه این جلسه به موضوع تامین امنیت جاده‌های استان هم اشاره کرد و گفت: استان گلستان در مسیر جاده منتهی به حرم امام هشتم امام رضا علیه السلام قرار دارد و ایمنی جاده‌های آن برای حفاظت از کسانی که در این مسیر تردد می‌کنند و در کنار آن رونق اقتصاد استان مهم است.

رئیس کل دادگستری گلستان  افزود: در جلسه امروز مقرر شد با مشارکت دستگاه‌های متولی، تامین روشنایی جاده‌های استان و اصلاح نقاط پرخطر با برنامه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت انجام شود و برای حفظ تاسیسات برق هم از مشارکت مردم بهره‌مند شویم.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این جلسه با بیان این که همه دستگاه‌ها مسئولیت و تکلیف در حوزه پیشگیری از جرم دارند گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، محصول نهایی ناشی از کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف و تکالیف را تحویل می‌گیرد.

اسپانلو با تاکید بر این که در حوزه قضایی و انتظامی برخورد‌ها قاطعانه است افزود: صدور اشد مجازات در دادگاه‌ها و لغو مرخصی سارقان از جمله اقدامات ما برای برخورد سختگیرانه با سارقان است، اما اگر بستر برای جرم فراهم باشد اقدامات تامینی هم در بلندمدت پاسخگو نخواهد بود.

وی افزود: باید بستر‌های جرم از طریق اقداماتی مانند ایجاد روشنایی در معابر و پارک‌ها و جاده‌ها، ایجاد پارکینگ در سطح شهر‌ها، رعایت نکات ایمنی در ساخت و ساز‌ها و اعمال موارد حفاظتی از سوی خود مردم، از بین برود و  در مراقبت‌های بعد از خروج محکومان از زندان نیاز داریم همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیاند و خیرین هم مشارکت کنند.

مدیر عامل شرکت برق استان گلستان هم در این جلسه گفت: سرقت تاسیسات برق از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ میلیارد تومان خسارت روی دست شرکت توزیع نیروی برق استان گذاشته است و تلاش می‌کنیم با روش‌های پیشگیرانه میزان سرقت‌ها را کاهش دهیم.

مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هم در این جلسه گفت: بخشی از علت خاموشی جاده‌های استان، سرقت کابل‌های برق است و امیدواریم مردم هر منطقه برای حفاظت از این تاسیسات به ما کمک کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.