حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
شناسه : 24119

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با ۲۰ نفر از مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد. رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در ملاقات‌های حضوری تا جایی که امکان دارد نهایت […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با ۲۰ نفر از مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در ملاقات‌های حضوری تا جایی که امکان دارد نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا موضوعات برای مراجعین شفاف شود و در راستای سیاست‌های کلی قوه قضاییه، برگزاری هفتگی و منظم این ملاقات‌ها در دیوان عالی کشور در دستور کار ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، ملاقات مردمی بنده، در این هفته، در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه صورت گرفت تا پاسخگوی آن دسته از مراجعینی باشم که درخواست‌ها و پرونده آن‌ها به حوزه دیوان عالی کشور مربوط می‌شد.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در این ملاقات‌های هفتگی، مواردی که قابل بررسی مجدد باشد، با ارجاع مورد به حوزه معاونت نظارت دیوان عالی کشور و بررسی و اظهار نظر توسط چندتن از قضات برجسته دیوان عالی کشور، چنانچه در پرونده ایرادات شرعی و قانونی وجود داشته و موضوع مشمول ماده ۴۷۷ باشد، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده می‌شود و در صورت موافقت ایشان، پرونده مجدداً در یکی از شعب دیوان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.وی اضافه کرد: در مورد آن دسته از تقاضا‌هایی که به مراجع دیگر مربوط می‌شود دستورات مقتضی در چارچوب قانون به حوزه مربوطه صادر می‌شود تا پاسخ لازم داده شود.رئیس دیوان عالی کشور در پایان با اشاره به اینکه عمده مشکلات در دیدار‌های مردمی عدم اطلاعات کافی مراجعین از موضوعات حقوقی و قوانین است، خاطرنشان کرد: باید از طریق معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این رابطه اطلاع رسانی شود و مردم از مسائل حقوقی آگاه شوند چرا که با بالا رفتن اطلاعات حقوقی شهروندان شاهد کاهش آمار مراجعات به مراجع قضایی خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.