حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
شناسه : 24110

علی صالحی شب گذشته به همراه تعدادی از معاونان خود از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ بازدید کرد. دادستان عمومی و انقلاب تهران در جریان این بازدید اظهار کرد: بررسی وضعیت بازداشتی ها از حیث ضرورت و مدت بازداشت توسط مقام بازداشت کننده و حصول اطمینان از صحت بازپرسی از جنبه رعایت تشریفات قانونی از […]

پ
پ

علی صالحی شب گذشته به همراه تعدادی از معاونان خود از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در جریان این بازدید اظهار کرد: بررسی وضعیت بازداشتی ها از حیث ضرورت و مدت بازداشت توسط مقام بازداشت کننده و حصول اطمینان از صحت بازپرسی از جنبه رعایت تشریفات قانونی از جمله اهداف این بازدید سرزده بود.

وی همچنین یکی دیگر از اهداف این بازدید را نظارت بر رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و افزود: بر این اساس موضوعاتی چون وضعیت رعایت حقوق متهمان از منظر شرایط محل نگهداری ، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی ها و همچنین دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

صالحی با اشاره به تأکیدات رییس قوه قضاییه در خصوص رعایت حقوق متهمان و افراد احضار و بازداشت شده، لزوم توجه به کرامت انسانی متهمان از جانب مسئولین مربوطه را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب، شرایط به گونه ای فراهم شود تا هیچ گونه آسیب و لطمه‌ای به حیثیت متهمین و خانواده آنها وارد نشود.

وی در ادامه، ضمن اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست های مراجعان و روند بررسی پرونده ها، بر ضرورت تسریع در روند رسیدگی ها و رعایت مفاد قانون در انجام امور محوله تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پایان بر لزوم استمرار بازدید مسئولان قضایی از زندان ها و بازداشتگاه‌ها نیز تأکید کرد و این موضوع را در جهت شناسایی سریع نواقص و کاستی ها و حل و فصل فوری مشکلات بسیار حائز اهمیت عنوان نمود.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید، دادستان تهران در ملاقات چهره به چهره با متهمان بازداشتی ضمن استماع درخواست هایشان، دستورات لازم را برای رسیدگی به مطالبات و مشکلات آنها صادر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.