حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
شناسه : 24065

 سایت دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد اعلام کرد جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل (سیوبهان مولالی گزارشگر ویژه در مورد قاچاق انسان، فیلیپه گونزالس مورالس گزارشگر ویژه حقوق بشر مهاجران، فیونولا آلویین گزارشگر ویژه در مورد ترویج و حمایت از حقوق بشر در هنگام مقابله با تروریسم، تومویا اوبوکاتا گزارشگر ویژه در […]

پ
پ

 سایت دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد اعلام کرد جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل (سیوبهان مولالی گزارشگر ویژه در مورد قاچاق انسان، فیلیپه گونزالس مورالس گزارشگر ویژه حقوق بشر مهاجران، فیونولا آلویین گزارشگر ویژه در مورد ترویج و حمایت از حقوق بشر در هنگام مقابله با تروریسم، تومویا اوبوکاتا گزارشگر ویژه در مورد اشکال معاصر برده داری)، نسبت به لایحه ملیت و مرزهای انگلیس که به گفته آنها ناقض تعهدات این کشور تحت قوانین بین المللی است، ابراز نگرانی جدی کردند.

آنها طی بیانیه‌ای اذعان کردند: در صورت تصویب این لایحه، حمایت از حقوق بشر افراد قاچاق شده از جمله کودکان به شدت تضعیف شده و خطرات استثماری که همه مهاجران و پناهجویان با آن مواجه هستند، افزایش می یابد و منجر به نقض جدی حقوق بشر می شود.

سیوبهان مولالی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قاچاق انسان، به ویژه زنان و کودکان گفت: این لایحه تعهد دولت برای تضمین حمایت از مهاجران و کودکان پناهجو را نقض کرده و خطر بی تابعیتی را که نقض قوانین بین المللی است، به شدت افزایش می دهد.

کارشناسان همچنین افزودند: این لایحه به تعهدات انگلیس تحت قوانین بین‌المللی حقوق بشر و پناهندگان احترام نمیگذارد و حمایت از جوامع دموکراتیک را از بین برده و افراد آسیب‌پذیر را به موقعیت‌های خطرناک سوق می‌دهد. حق درخواست پناهندگی و برخورداری از پناهندگی، یک حق اساسی بشری است.

کارشناسان در این بیانیه همچنین خطرات ویژه ای را که زنان مهاجر و پناهنده با آن مواجه هستند، برجسته کردند. بر اساس این لایحه، به جای اعطای امنیت به زنانی که خشونت مبتنی بر جنسیت را تجربه کرده‌اند، دور شدن از مرز‌های بریتانیا توصیه شده است.


این کارشناسان افزودند: اظهارات علنی مکرر دولت انگلستان در مورد مبارزه با قاچاق و برده داری مدرن، باید با اقدامی ملموس برای تضمین حمایت قانونی از همه قربانیان قاچاق و برده داری مدرن، بدون تبعیض، همراه شود. ما نگران هستیم که این لایحه، احتمال محرومیت خودسرانه شهروندان از حقوق خود را افزایش داده و به تبع آن خطر بی تابعیتی را افزون کند.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر، انگلیس بار‌ها به دلیل اعمال تبعیض و نقض جدی حقوق بشر، به ویژه علیه اقلیت ها، مهاجران و پناهندگان، مورد انتقاد سازوکار‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.