حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
شناسه : 23853

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: در استان بوشهر مبلغ قابل توجهی از بودجه‌های مصوب و تخصیص داده شده برگشت می‌خورند. علی کامیار صبح روز یکشنبه در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری، امام جمعه اظهار کرد: با تغییر مدیریتی در دیوان محاسبات رویکردهای آن نیز تغییر کرده و با شعار محوری “دیوان فناورانه، مردم پایه” […]

پ
پ

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: در استان بوشهر مبلغ قابل توجهی از بودجه‌های مصوب و تخصیص داده شده برگشت می‌خورند.

علی کامیار صبح روز یکشنبه در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری، امام جمعه اظهار کرد: با تغییر مدیریتی در دیوان محاسبات رویکردهای آن نیز تغییر کرده و با شعار محوری “دیوان فناورانه، مردم پایه” فعالیت خود را ادامه می‌دهد تا بتوان از پتانسیل مردمی برای رشد و تعالی بهره‌برداری کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت مردمی از پتانسیل مدیران دلسوز و توانمند برای رفع ایرادات و بی انضباطی مالی استفاده شده و این ظرفیت می‌تواند در تحقق رویکرد دیوان و تعالی کشور با هم افزایی و همدلی برای رشد در انضباط مالی موثر باشد.

دادستان دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه رویکرد “مردم پایه بودن” دیوان محاسبات این است که همه تصمیمات دیوان بر مبنای رضایت مردم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: علاوه بر مردم پایه بودن که یک رویکرد اصلی با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی است و در دیوان محاسبات در اولویت قرار دارد، موضوع “فناورانه بودن” نیز به عنوان رویکرد دیگر با توجه به رشد تکنولوژی در اولویت است تا بتوان از تجهیزات و سیستم پیشرفته علمی و فناورانه کشور بیشتر استفاده شود.

کامیار با اشاره به تعریف سامانه متعدد فناوری در بودجه کشور بیان کرد: قرار بر این بود که در سال ۱۴۰۰ این سامانه‌ها به بهره‌برداری برسد و از این ظرفیت علمی برای شفاف سازی و بهره وری در نظام بودجه ریزی کشور استفاده شود که متاسفانه کارنامه خوبی در این حوزه دیده نمی‌شود و یکی از اشکالاتی است که دیوان محاسبات به دنبال برطرف کردن آن است.

وی عنوان کرد: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، امید کشور به درآمدهای مالیاتی است که باید از این طریق برای تامین بودجه کشور برنامه‌ریزی کرد و بهره‌برداری صددرصدی از این سامانه ضرورت دوچندان دارد.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: با توجه به ورود دیوان محاسبات به موضوع دریافت حقوق دولتی از معادن بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان اخذ شده است.

 کامیار با تاکید بر اینکه رویکرد دیوان محاسبات تعاملی است، اظهار کرد: دیوان محاسبات تشکیل پرونده را برای خود افتخار نمی‌داند بلکه حل موضوعات و مشکلات را در سایه تعامل و هم افزایی یک افتخار می‌داند.

این مقام مسئول با اشاره به رویکرد دیوان محاسبات برای ارائه تفریغ بودجه قبل از موعد مقرر گفت: پارسال تفریغ بودجه دو ماه زودتر از موعد مقرر ارائه شد که در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ اثرات خوبی را بر جای گذاشت.

کامیار با اشاره به اینکه اکنون گزارش‌های ۲ و ۴ ماهه در دیوان محاسبات پیگیری می‌شود، گفت: در استان بوشهر مبلغ قابل توجهی از بودجه‌های مصوب و تخصیص داده شده برگشت می‌خورند که این گزارش‌های کوتاه مدت کمک بسزایی به برگشت نخوردن این بودجه‌ها دارد.

وی با تاکید براینکه دنبال مچ گیری و پرونده‌سازی نیست، تصریح کرد: رویکرد دیوان محاسبات کاهش تخلفات و تشکیل پرونده برای متخلفان است و در این راستا از همه ظرفیت‌های خود با تاکید بر رویکرد تعاملی استفاده می‌کند.دادستان دیوان محاسبات کشور کاهش تخلفات در بدنه اجرایی کشور و فعالیت قانونمند و درست دستگاه‌های دولتی را موجب تقویت اعتماد عمومی در بین مردم دانست و افزود: شفاف سازی و انضباط مالی بدنه حاکمیتی در کشور و امانتداری مدیران اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.