حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
شناسه : 23391

1️⃣چک قابلیت تعقیب کیفری دارد ولی سفته ندارد.2️⃣صدور گواهی عدم پرداخت در چک تقریبا بدون هزینه می باشد در حالی که در سفته ، درصدی از وجه سفته به عنوان هزینه واخواست باید پرداخت گردد.3️⃣هزینه اخذ اوراق سفته چندین برابر اخذ اوراق چک می باشد.4️⃣اگر چک به امضای مدیر عامل شرکت یا نماینده صاحب حساب […]

پ
پ

1️⃣چک قابلیت تعقیب کیفری دارد ولی سفته ندارد.
2️⃣صدور گواهی عدم پرداخت در چک تقریبا بدون هزینه می باشد در حالی که در سفته ، درصدی از وجه سفته به عنوان هزینه واخواست باید پرداخت گردد.
3️⃣هزینه اخذ اوراق سفته چندین برابر اخذ اوراق چک می باشد.
4️⃣اگر چک به امضای مدیر عامل شرکت یا نماینده صاحب حساب صادر گردد طبق ماده۱۹قانون صدور چک مدیر عامل و یا نماینده با صاحب حساب چک متضامنا مسئول پرداخت وجه می باشند در حالی که سفته بدین حالت نمی باشد.

5️⃣خسارت تاخیر تادیه در چک به دلیل مصوبه خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاریخ سررسید چک محاسبه می شود ولی در سفته از تاریخ تقاضا محاسبه می شود.
6️⃣چک تنها سند عادی لازم الاجرا می باشد که بدون مراجعه به دادگاه می توان از طریق اداره ثبت نسبت به وصول آن اقدام نمود ولی سفته فاقد چنین امتیازی می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.