حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
شناسه : 23226

ذبیح الله خداییان در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، شهدای جبهه مقاومت و به خصوص سیدالشهدا جبهه مقاومت سردار دلها شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم. وی ادامه داد: سردار سلیمانی از شخصیت‌های کم نظیر انقلاب اسلامی بود که […]

پ
پ

ذبیح الله خداییان در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، شهدای جبهه مقاومت و به خصوص سیدالشهدا جبهه مقاومت سردار دلها شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی از شخصیت‌های کم نظیر انقلاب اسلامی بود که شناخت ابعاد شخصیتی ایشان از جهات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی نیاز به زمان دارد. شهید سلیمانی سفیر صلح بود و صلح را برای همگان می خواست.

خداییان عنوان کرد: سردار سلیمانی بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و مذهب صلح را برای تمامی جهان می‌خواست و همان صلحی که برای مردم ایران می خواست برای مردم عراق لبنان و سایر کشورها می خواست و همان صلحی که برای شیعیان می خواست، برای مردم اهل سنت، مسیحیان، ایزدیان و سایر ادیان می خواست. شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار جهانی بود چرا که تربیت یافته مکتب انسان ساز اسلام بود.

 ۱۲۷ نفر از عاملان و مسببان ترور شهید سلیمانی تحت تعقیب هستند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در روزهای دومین سالگرد شهید سلیمانی هستیم و تاکنون شاهد نبودیم که پرونده ترور سردار سلیمانی به مراجع قضایی بین المللی راه پیدا کند و مورد پیگیری قرار گیرد و گاه مشاهده شده واکنش ها صرفاً در حد مصاحبه و بیانیه بوده است و پرونده به مراجع حقوقی و بین‌المللی راه پیدا نکرده است و در پاسخ به اینکه چرا هنوز این پرونده به نتیجه نرسیده و برنامه قوه قضاییه برای پیگیری این پرونده چیست، گفت: در این خصوص معاون بین‌الملل قوه قضاییه گزارش‌هایی را به مردم شریف ایران رساند. انصافاً اقدامات خوبی از سوی دولت و قوه قضائیه هم از بعد داخلی و هم از بعد بین الملل صورت گرفته است.

خداییان گفت: دو پرونده تشکیل شده یکی پرونده حقوقی که بسیاری از شهروندان داغدیده و خانواده معظم شهدا با طرح دعوای حقوقی در شعبه پنجم دادگاه عمومی و انقلاب تهران تشکیل داده اند که در جریان است و در کنار آن پرونده کیفری در دادگاه کیفری تشکیل شده که ۱۲۷ نفر از عاملان و مسببان ترور شهید سلیمانی تحت تعقیب هستند و به حدود ۹ کشور از جمله امریکا ۱۱ نیابت قضایی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در کشور عراق و با توجه به تفاهم نامه دوجانبه کارگروهی تشکیل شده و این کار گروه دو نشست در ایران و عراق داشته و در روزهای آتی سومین نشست هم در عراق برگزار می‌شود. همچنین پرونده‌ای در رابطه با این جنایت در سطح بین الملل تشکیل شده که هم مکاتباتی از ناحیه مردم و سمن ها و نهادهای مردم نهاد و مراجع قضایی صورت گرفته است و چه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و چه در دیگر مراجع در ژنو و نیویورک اقداماتی صورت گرفته است.

خداییان گفت: شاهد بودید گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر ترور شهید سلیمانی را محکوم کرد و اعتقاد دارم با کمک معاونت حقوقی رئیس‌جمهور وزارت امور خارجه و معاونت بین الملل قوه قضاییه پیگیری جدی تری صورت گیرد تا در مراجع بین المللی مانند دیوان بین المللی دادگستری با طی مراحل خاص، اقدامات صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای تمامی مردم روشن است که در رابطه با ایران هم انتخاب گزارشگر ویژه، سیاسی است و ایران کشوری نیست که به گزارشگر ویژه حقوق بشری احتیاج داشته باشد. ایران کشوری است که برعکس کشورهایی که رنگ انتخابات ندیده‌اند، مسئولانش با انتخاب مردم مسئولیت را برعهده می‌گیرند. ایران کشوری است که از قوانینی برخوردار است که جزو مترقی ترین قوانین در حوزه حقوق بشر است؛ اما در مقابل کشورهایی را می‌بینیم که انتخابات ندیده اند و زنان حتی از حق رانندگی هم برخوردار نیستند؛ ولی برای آنها گزارشگر ویژه انتخاب نمی‌شود.

خداییان گفت: بررسی کنید مستنداتی که این گزارشگر ویژه انتخاب می‌کند از چه کسانی تحویل گرفته می شود و شهود آن چه کسانی هستند که باید گفت همان کسانی هستند که دستشان به خون مردم ایران آلوده است و ۱۷ هزار از مردم بیگناه ایران را به شهادت رساندند. بنابراین موضع ما کاملاً صریح است؛ ما مدعی حقوق بشر هستیم اما حقوق بشر واقعی و حقوق بشر اسلامی‌؛ نه حقوق بشری که برخورد دوگانه با آن صورت می گیرد.

وزارت صنعت و معدن تنظیم بازار خودرو را با جدیت پیگیری کند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا سازمان بازرسی به دلیل عدم اقدام لازم در کاهش خودروها در پارکینگ ها به خودروسازان تفهیم اتهام کرده است در این رابطه توضیح دهید، گفت: تعداد هزاران خودرو در کف پارکینگ ها وجود دارد و از ما سوال می شود که علت اینکه از طرفی خودرو وجود دارد و از طرفی مردم در نوبت خودرو هستند چیست. همکاران ما در ماه‌های قبل بازدیدهایی از این توقفگاه ها داشته اند و از برخی از شرکت‌های قطعه‌ساز بازدید کردند و با این مسئولان مذاکره شده و توافق های صورت گرفته که تا پایان آبان تعدادی از خودروهایی که دارای نقص هستند کاهش یابد اما متاسفانه در این مدت نه تنها به آن تعهد عمل نشد و تعداد خودروها کاهش نیافت بلکه تعداد آنها افزایش یافت.

وی ادامه داد: همکاران ما بر آن هستند که اگر خودروها به دلیل نقص در پارکینگ‌ها هستند چرا با افزایش قیمت خودرو تعداد خودروها کاهش می یابد. اگر قطعه نیست با افزایش قیمت خودروها هم نباید تعداد آنها کم شود. این خودروهایی که در توقفگاه ها هستند موجب حبس سرمایه می‌شوند.

خداییان با بیان اینکه اگر تلاش های لازم صورت گیرد مطمئن هستم که تعداد خودروها کاهش می‌یابد گفت: بنابراین همکاران ما از مسئولان این دو خودروساز توضیحاتی را خواستند و تحت عنوان احتکار خواسته اند تا پاسخ خود را ارسال کنند و طبیعتاً اگر پاسخ قانع کننده ای نداشته باشند مراتب به مرجع قضایی ارجاع می شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما منتظر هستیم تا توضیحات کامل شود و تصمیم گیری شود که آیا این خودروسازان به تعهدات خود عمل می کنند یا اینکه پرونده به مرجع قضایی ارجاع شود. البته صنعت و معدن هم نامه ای را ارسال کرده و زمانبندی را تهیه کرده است و برهمین اساس خواهش من این است که جدی‌تر وارد موضوع شوند و با توجه به اینکه اکنون تنظیم بازار خودرو بر عهده این وزارت است موضوع را با جدیت پیگیری کنند تا مانع التهاب بازار شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.