حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
شناسه : 22919

دیدار مردمی حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه معاونین وی، با چند تن از مراجعه کنندگان برگزار شد. گفتنی است در این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید، مشکلات حدود ١۵ نفر از مراجعان مورد بررسی قرار گرفت و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان  […]

پ
پ

دیدار مردمی حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه معاونین وی، با چند تن از مراجعه کنندگان برگزار شد.

گفتنی است در این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید، مشکلات حدود ١۵ نفر از مراجعان مورد بررسی قرار گرفت و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان  تصمیماتی  اتخاذ شد.

لازم به ذکر است در این دیدار مردمی بابایی ضمن شنیدن مشکلات ثبتی مراجعان به بیان راهکار‌های لازم پرداخت.

نکته قابل توجه در این دیدار مردمی آن بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعد از استماع مشکلات هریک از مراجعه کنندگان در همان لحظه با مسئول مربوطه تماس حاصل کرده و مشکل طرح شده را پیگیری می‌کرد.   رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه برگزاری دیدار مردمی درباره برگزاری این جلسه گفت: امروز چندین پرونده از تهران و سایر استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی تنقیح نشدن قوانین در حوزه اراضی را یکی از مشکلات این حوزه دانست و افزود: هنوز اسناد عادی یک اعتبار خاصی دارند و مردم به اعتبار اسناد عادی معاملات مختلفی انجام می‌دهند.

بابایی با اشاره به بررسی طرح اعتبار اسناد رسمی و عدم اعتبار اسنادی در مجلس بیان کرد: خوشبختانه این موضوع در مجلس مطرح شده و قوه قضاییه نیز پیگیر آن است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: عمده دعاوی‌ها در دادگستری، مربوط به آن است که معاملات مردم مبتنی بر اسناد عادی بوده و اداراتی مانند منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی ورود کردند لذا مالکیت بر اراضی تثبیت نشده و در این شرایط دعاوى مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: باید معاملات مردم در راستای اسناد رسمی باشد؛ موضوعی که در طرح تحول نیز مطرح شده و قوه قضاییه نیز پیگیر آن است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه طرح کاداستر با جدیت در حال پیگیری است گفت: امید است با اتمام طرح کاداستر و صدور اسناد این مشکلات در چند سال آینده برطرف شود.

وی با اشاره به عمده مشکلات و شکایات مردم از دفاتر اسناد رسمی، تصریح کرد: کندی انجام امورات از عمده مشکلاتی که به ما منعکس می‌شود این درحالی است که تراکم کار در ادارات ثبت نیز تا حدی بالا است به عنوان مثال در جایی که حداقل باید ده نقشه بردار داشته باشیم یک نقشه بردار فعالیت می‌کند.   بابایی با بیان اینکه متقاضیان ثبتی بسیار زیاد هستند، گفت: یکی از علت‌های تراکم کار مربوط به کمبود نیروی انسانی است از سوی دیگر فرایند‌های پیچیده نیز بر این موضوع اثر گذاشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هوشمندسازی، کاهش فرایند‌ها و تسریع در انجام امورات را از اولویت‌های این سازمان دانست.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی بعضی از تخلفات نیز عامدا و عالما از طرف کارکنان انجام می‌شود که رسیدگی به این موضوع را نیز در دستورکار قرار داده ایم و ظرف این دوماه نیز نزدیک به ٢٠٠ تیم بازرسی به دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت اسناد فرستاده ایم و با متخلفان نیز به شدت برخورد شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.