حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
شناسه : 22914

جلسه مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس سازمان بورس کشور با هدف آموزش سواد مالی جامعه و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های این حوزه در محل معاونت اجتماعی برگزار شد. جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اهمیت آرامش بازار و مردم جامعه […]

پ
پ

جلسه مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس سازمان بورس کشور با هدف آموزش سواد مالی جامعه و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های این حوزه در محل معاونت اجتماعی برگزار شد.

جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اهمیت آرامش بازار و مردم جامعه نسبت به مسائل اقتصادی گفت: باید سازمان بورس و معاونت اجتماعی در تعاملات مشترک، نسبت به مسائل دارای اولویت تلاش کنند تا این همکاری دارای خروجی مثبت باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در شرایط فعلی کشور که دارای مشکلات اقتصادی هستیم و مردم تحت فشار هستند، دشمن به غلط احساس می‌کند می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و به کشور آسیب بزند. ما در این شرایط باید راه‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: وظیفه اخلاقی و قانونی معاونت اجتماعی و پیشگیری، تامین آرامش کسانی است که در بازار سرمایه وارد شده‌اند. یکی از اقدامات موثر در این حوزه، ارتقاء آگاهی‌های عمومی جامعه نسبت به مسائل حقوقی بازار سرمایه و ارتقاء سواد مالی آن‌هاست.

جهانگیر در ادامه گفت: سازمان بورس و معاونت اجتماعی می‌توانند محتوای آموزشی را در اختیار رسانه قرار دهند و رسانه نیز با ظرفیتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقاء سواد مالی و حقوقی جامعه اقدام کند.

وی بیان کرد: ثروت‌مندانی که وارد کار‌های سرمایه‌گذاری می‌شوند، می‌توانند با پرداخت هزینه و گرفتن مشاوره‌های اقتصادی از متخصصین این حوزه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند؛ ولی کسانی که به‌لحاظ مالی قدرت گرفتن مشاوره را ندارند، با ناآگاهی وارد سرمایه‌گذاری می‌شوند که اندک سرمایه خود را ممکن است از دست بدهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ضمن اشاره به هماهنگی آرمانی و موثری که سران سه قوه با یکدیگر دارند، گفت: این هماهنگی باید از سطح مقام عالی به سطوح کارشناسی برسد و تمام کارشناسان قوا با یکدیگر تعامل کنند. در این صورت شاهد چند صدایی نخواهیم بود.

بازگشت اعتماد به بازار سرمایه با همکاری همه دستگاه‌ها

مجید عشقی رئیس سازمان بورس کشور درباره اوضاع کنونی بازار سرمایه نیز گفت: در حال حاضر وضعیت مناسبی را شاهد هستیم و شرکت‌ها در حال سود هستند. تنها مشکلی که وجود دارد، عدم اعتماد است؛ چرا که در مواقعی تصمیماتی گرفته شده، ولی دستگاه‌ها به آن پایبند نبودند و همین موضوع باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها می‌شود.

عشقی ادامه داد: تصمیمات دستگاه‌ها به طور مستقیم بر بازار سرمایه اثر می‌گذارد. اگر دولت به شرکت‌ها هزینه‌های جدید تحمیل نکند و اصلاحات هزینه‌ها به‌صورت تدریجی صورت پذیرد، شاهد التهاب در بازار نخواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌های کاهش التهاب بازار این است که در بخش نظارتی و مقرراتی اصلاحات انجام شود و زیرساخت‌های فنی سازمان ارتقاء یابد.

رئیس سازمان بورس درباره تهدیدات بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از تهدیدات اساسی که هنوز برای آن اقدامی نشده‌است، رمز ارز‌ها هستند که بدون رهگیری از طریق بانک‌ها جابجا می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.