حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۲۹
شناسه : 22149

سومین جلسه پیشگیری از تصادفات استان کردستان با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله رئیس پلیس راه؛ رئیس پلیس راهور؛ دبیر شورای ترافیک؛ معاون حمل و نقل شهرداری؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ مدیر کل دفتر فنی استانداری؛ دبیر شورای همتا استانداری در دفتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان برگزار […]

پ
پ

سومین جلسه پیشگیری از تصادفات استان کردستان با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله رئیس پلیس راه؛ رئیس پلیس راهور؛ دبیر شورای ترافیک؛ معاون حمل و نقل شهرداری؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ مدیر کل دفتر فنی استانداری؛ دبیر شورای همتا استانداری در دفتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان برگزار گردید.

در این جلسه موضوعات مدیریت و کنترل رانندگان پرخطر و توقیف خودرو‌های با پلاک‌های مخدوش و مجعول در دستور کار قرار گرفت.

در اولین مصوبه در خصوص پلاک‌های مخدوش و مجعول با توجه به مجرمانه بودن چنین اعمالی که بسترساز بروز سایر جرایم هستند، مصوب گردید این خودرو‌ها توقیف و اعمال قانون شوند.

همچنین بر این نکته تاکید شد تا تصمیم مذکور، زنگ هشداری برای کسانی است که قصد دارند با استفاده از این گمنامی مرتکب اعمال مجرمانه و ناقض حقوق دیگران گردد.

موضوع بعدی به رانندگان پرخطر اختصاص داشت که با کسب مجوز از دادستانی مرکز استان کردستان، رانندگان پرخطر به صورت دوره‌ای توسط پلیس شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و شناسنامه دار خواهند شد تا در صورت تکرار حرکات نمایشی و مخاطره آمیز در معابر درون شهری و برون شهری و کسب نمره منفی در پرونده، ضمن توقیف خودرو و ارسال به پارکینگ نسبت به ابطال گواهینامه این افراد اقدام خواهد شد.

در این جلسه به موضوعات دیگری همچون وانت بار‌ها و دستفروشان پرداخته شد که محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با ذکر این مطلب که این مسئله به عنوان یک معضل اجتماعی ریشه در مسائل بنیادی‌تر دارد و نیازمند چاره اندیشی از سوی مدیران و مسولان استانی است خاطر نشان کرد که این مسئله صرفاً توسط شهرداری و با اجرای اقدامات چکشی برطرف نخواهد شد و رفع آن نیازمند عزم جدی و مدیریت استانداری، نمایندگان و سایر ارگان‌های ذیربط است.

در پایان جلسه جباری پس از ذکر این موضوع که عامل انسانی در بروز تصادفات سهم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد بر اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، آموزش و پرورش و فضای مجازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان تاکید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.