حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
شناسه : 21516

س: اگر یکی از ورثه، سند مالکیت را نزد خود نگه دارد و اجازه افراز ملک را به بقیه ورثه ندهد، چه اقدامی جهت احقاق حق سایر وراث میتوان انجام داد؟ ? بنا به تبصره 3 ذیل اصلاح تبصره یک ماده 120 آئیننامه قانون ثبت املاک، اداره ثبت مکلف است به شخص یادشده اخطار نماید […]

پ
پ

س: اگر یکی از ورثه، سند مالکیت را نزد خود نگه دارد و اجازه افراز ملک را به بقیه ورثه ندهد، چه اقدامی جهت احقاق حق سایر وراث میتوان انجام داد؟

? بنا به تبصره 3 ذیل اصلاح تبصره یک ماده 120 آئیننامه قانون ثبت املاک، اداره ثبت مکلف است به شخص یادشده اخطار نماید که ظرف ده روز از تاریخ رویت اخطار ، سند را به ثبت محل تحویل دهد در صورت عدم ارائه ، سند مالکیت بنام ورثه صادر می شود.

اگر اخطار مفید واقع نشد، مراتب یکبار در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار آگهی می گردد تا دارنده سند آن را به اداره ثبت تحویل دهد و چنانچه ظرف مهلت مقرر در آگهی سند را ارائه ننمود سند مالکیت جدید بنام ورثه با رعایت سایر مقررات صادر و مراتب ابطال سند مالکیت اولیه مورث به دفاتر اسناد رسمی بخشنامه و در آن تصریح می‌شود که هر موقع سند مورث به دفترخانه ارائه شد آن را اخذ و برای اقدام به اداره ثبت ارسال دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.