حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
شناسه : 21524

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با رئیس و اعضای پژوهشکده آینده‌پژوهی در سلامت با اشاره به این مطلب که جمعیت کیفری در تمامی کشور‌ها نشان‌دهنده مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی آن است، گفت: کار تحقیقاتی یکی از نیاز‌های امروز دستگاه قضایی کشور است تا بتوان با استفاده از نتایج پژوهش‌های علمی، راهبرد‌های اصلی […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با رئیس و اعضای پژوهشکده آینده‌پژوهی در سلامت با اشاره به این مطلب که جمعیت کیفری در تمامی کشور‌ها نشان‌دهنده مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی آن است، گفت: کار تحقیقاتی یکی از نیاز‌های امروز دستگاه قضایی کشور است تا بتوان با استفاده از نتایج پژوهش‌های علمی، راهبرد‌های اصلی در آینده‌پژوهی قضایی را به شکل بهتری مشخص کرد و بر این مبنا از بروز بسیاری از آسیب‌ها در آینده جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری کرمان خاطرنشان کرد: بررسی علمی و دقیق در بسیاری از زمینه‌ها از جمله طلاق، اعتیاد، فقر و… با تمرکز پژوهش‌ها بر زندان‌ها و سوژه‌های مطالعاتی زندان‌ها محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی بیشتر از تمامی سازمان‌ها با مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی روبرو است و هزینه‌های بسیار زیادی را در این زمینه پرداخت می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از این موارد وظیفه دستگاه قضایی نیست؛ اما بر مبنای نیاز جامعه در این موارد نیز مداخلات قضایی انجام می‌شود.

موحد با بیان اینکه توجه به سوژه‌های مطالعاتی در زندان‌ها می‌تواند راهبرد‌های آینده پژوهی قضایی را مشخص کند، تصریح کرد: در صورتی که بر مبنای کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی بتوان بخشی از آسیب‌های موجود در جامعه را کاهش داد و از حجم کار دستگاه قضایی کاست، زمینه‌ای فراهم می‌شود که این دستگاه بتواند به مسائل مهمتر و اساسی‌تری ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش‌های مرتبط با دستگاه قضایی باید ملاحظات امنیتی همواره مد نظر قرار گیرد، گفت: با انجام مطالعات علمی دقیق روی عاملان جرایم خشن می‌توان به نتایج کاربردی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دست یافت که این امر با همکاری پژوهشگران و محققان قابل دستیابی خواهد بود.

علی اکبر حقدوست، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت نیز بر ارائه سوژه‌ها و اولویت‌های پژوهشی از سوی دستگاه قضایی استان به این مرکز تاکید کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌های دانشجویان همکار در این مرکز می‌توان تحقیقات کاربردی و علمی را در موارد مورد نیاز انجام داد.

حقدوست عنوان کرد: به‌دنبال آن هستیم که اندوخته‌های پژوهشی و تحقیقاتی برای حل مشکلات موجود در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.