حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
شناسه : 21156

?1 قبل از هرچیز باید بدانید که عقد ضمانت قابل فسخ نیست. یعنی اگر پای ضمانتنامه فردی را امضا کردید دیگر نمیتوانید ضمانتتان را پس بگیرید. ?2 در عقد ضمانت مهم نیست که بدهکار رضایت داشته باشد که شما ضامنش شوید یا نه. تنها رضایت شما به عنوان ضامن کافی است. بنا بر این بند […]

پ
پ

?1 قبل از هرچیز باید بدانید که عقد ضمانت قابل فسخ نیست. یعنی اگر پای ضمانتنامه فردی را امضا کردید دیگر نمیتوانید ضمانتتان را پس بگیرید.

?2 در عقد ضمانت مهم نیست که بدهکار رضایت داشته باشد که شما ضامنش شوید یا نه. تنها رضایت شما به عنوان ضامن کافی است. بنا بر این بند قانونی، اگر شما بخواهید به صورت داوطلبانه ضامن فردی شوید میتوانید این کار را انجام بدهید و عقد ضمانت انجام میشود حتی اگر بدهکار این موضوع را قبول نداشته باشد. تنها موضوعی که در اینجا ممکن است مسئلهساز شود این است که اگر مشکلی پیش آمد، شما حق رجوع به بدهکار را ندارید زیرا به صورت داوطلبانه ضامن او شدهاید.

?3 اگر طلبکار طلب خود را ببخشد ضامن حق ندارد مبلغی از بدهکار دریافت کند اما اگر طلبکار تمام طلب خود یا بخشی از آن را به عنوان خمس یا زکات و یا صدقه و با عناوینی از این دست ببخشد، ضامن میتواند مبلغی از بدهکار مطالبه کند

?4 میزان دارایی ضامن باید به اندازهای باشد که بتواند ضمانت بدهی دیگران را برعهده بگیرد یعنی اگر شما حقوقی پایینتر و یا حتی برابر میزان قسط بدهکار دریافت میکنید یا مالی که به عنوان وثیقه قرار میدهید کمتر از میزان بدهی باشد، نمیتوانید ضامن دیگران شوید.

?5 وقتی شما ضمانتنامه دیگران را امضا میکنید به مالک یا طلبکار این اجازه را میدهید که در صورت پرداخت نکردن بدهی بدون اطلاع و اجازه شما از حسابتان پول برداشت کند. بنابراین تصور نکنید که با ضمانت دیگران طلبکار از قبل به شما اطلاع میدهد و یا اجازه میگیرد که از حسابتان برداشت کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.