حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
شناسه : 21122

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری یزد در نشست هم اندیشی دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان  بر لزوم بهره گیری از نقش رسانه‌ها در جهت جریان سازی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: در سند تحول قوه قضائیه به عنوان یک سند راهبردی که به توشیح مقام معظم رهبری نیز رسیده، آزادی مشروع که […]

پ
پ

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری یزد در نشست هم اندیشی دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان  بر لزوم بهره گیری از نقش رسانه‌ها در جهت جریان سازی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: در سند تحول قوه قضائیه به عنوان یک سند راهبردی که به توشیح مقام معظم رهبری نیز رسیده، آزادی مشروع که یکی از مصادیق آن بحث آزادی مطبوعات و رسانه است مورد تأکید و توجه قرار گرفته و در ۵ بند به آن اشاره شده است.
وی افزود: موارد مورد تأکید سند تحول در خصوص مطبوعات و راهکار‌های تبیین شده در این خصوص جزء اهداف سند تحول است که باید تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ طبق زمانبندی اعلام شده در سند تحول قوه قضائیه عملیاتی شود.
دهشیری، تصریح کرد: شفافیت قوانین از جمله قانون مطبوعات که احتمال تفاسیر سلیقه‌ای در خصوص آن می‌رود، یکی از راهکار‌ها ارائه شده در این سند در ارتباط با تعامل دستگاه قضایی با رسانه‌ها است.
وی اظهار داشت: دومین راهکار که برای این ارتباط دیده شده برخورد با تخلفات افراد به جای تعطیلی رسانه است که در این سند برجسته دیده شده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: راهکار سوم فراهم کردن شرایط دسترسی خبرنگارارن و رسانه‌ها به اطلاعاتی در حوزه تخصصی فعالیتشان با رعایت محرمانگی است که دستگاه قضا استان با برگزاری مستمر نشست‌های خبری با مدیران دستگاه‌های وابسته با هدف تقویت مطالبه گری و استفاده از قدرت رسانه‌ها در جهت تحقق اهداف دستگاه قضا پیشتاز بوده است.
وی افزود: راهکار چهارم تعیین شده در این سند بحث حمایت قوه قضائیه از خبرنگاران منتقد و تامین امنیت آن‌ها در حوزه‌های مختلف است.
دهشیری، گفت: پنجمین راهکار ارایه شده در سند تحول هم تقدیر از نقد‌های برتر مستدل و مستند از دستگاه قضاست که این موضوع در اولین جشنواره عدلیه و رسانه صورت پذیرفت و از برخی نقادان تجلیل گردید.
وی با اشاره به نقش بالای رسانه‌ها در ایجاد تحول اظهار داشت: رسانه‌ها در حوزه اطلاع رسانی به منظور نظارت عمومی بر سیستم قضایی در مجموعه وابسته به قوه قضاییه می‌توانند نقش آفرینی خوبی داشته باشند.
دهشیری، افزود: تقویت مطالبه گری در بین مردم و فعالان حوزه اجتماعی با نگاه سازنده و رو به تعالی، ایجاد تحرک و بسیج عمومی و اجتماعی در جامعه، آموزش جهت انتقال هویت فرهنگی و اهداف و برنامه‌های دستگاه قضا از جمله نقش آفرینی رسانه‌ها در دور دوم جشنواره عدلیه و رسانه خواهد بود.
وی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در ادارات اضافه کرد: پیشانی و ویترین هر مجموعه روابط عمومی است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف با سیاستگذاری و برنامه ریزی نقش آفرینی نماید.
دهشیری، تصریح کرد: روابط عمومی‌های وابسته به دستگاه قضا با ایجاد انسجام درونی می‌توانند نقش اثرگذاری را در ایجاد ارتباط قوه قضائیه با بدنه جامعه ایجاد کنند.
وی در پایان به اشاره به برگزاری اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان تصریح کرد: اولین دوره این جشنواره با تمام فراز و فرود‌ها با تلاش ادارات وابسته قوه قضاییه در استان و همکاری ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار و پیام پرمحتوای ریاست قوه قضائیه نقطه عطفی برای آن و چراغ راهی برای دوره‌ های بعد خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان یزد خاطر نشان کرد: تجربه اول و رضایت حداکثری رسانه‌ها در بازخورد‌های جمع آوری شده طی جلسات کارشناسی بسیار دلگرم کننده بود و امید است دور دوم این جشنواره با غنای کمی و کیفی بالاتری انجام گیرد.
شایان ذکر است؛ نشست هم اندیشی دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، مدیران کل و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های وابسته، معاون دادستان مرکز استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.