حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
شناسه : 21116

در ادامه سلسله بازدید‌های سرزده رئیس کل دادگستری ایلام از حوزه‌های قضایی استان، علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام و هیئت همراه به صورت از پیش اعلام نشده از حوزه قضایی شهرستان دهلران بازدید و روند رسیدگی به پرونده‌ها و عملکرد قضات و کارکنان این مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی و با مردم و […]

پ
پ

در ادامه سلسله بازدید‌های سرزده رئیس کل دادگستری ایلام از حوزه‌های قضایی استان، علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام و هیئت همراه به صورت از پیش اعلام نشده از حوزه قضایی شهرستان دهلران بازدید و روند رسیدگی به پرونده‌ها و عملکرد قضات و کارکنان این مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی و با مردم و مراجعین به دادگستری این حوزه قضایی ملاقات و گفتگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در حاشیه این بازدید با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات قضات و کارمندان حوزه قضایی دهلران، خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی بویژه خدمت در مناطق محروم را بزرگ و ارزشمند توصیف کرد و اذعان داشت: بازدید‌های مستمر مسئولین قضایی استان ایلام از حوزه‌های قضایی به منظور توجه ویژه به این حوزه ها، دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، بررسی و احصاء کاستی‌ها و نیازمندی‌ها و برنامه ریزی برای رفع موانع خدمت رسانی به مردم عزیز این مناطق است.

وی تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی و تحقق عدالت آسان برای آحاد مردم را از اهم برنامه‌ها و راهبرد‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی دانست و خاطرنشان کرد: رفتار و برخورد کارکنان با مراجعین به دستگاه قضایی باید مطابق با اخلاق اسلامی، کرامت محوری و مهربانی در عین رعایت قانونمداری باشد.

دهقانی، دیدار‌های سرزده از حوزه‌های قضایی را از رویکرد‌های مهم نظارتی دادگستری استان ایلام خواند و گفت: در این بازدید‌ها حسن جریان امور و میزان رضایتمندی مردم در همه شهر‌ها و حوزه‌های قضایی استان مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی دادگستری استان ایلام، اقدام در جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و تسریع در رسیدگی و اجرای احکام است که در همین راستا با استفاده از فناوری‌های نوین مانند سامانه مدیریت پرونده‌ها و ابلاغ اوراق قضایی و برگزاری جلسات محاکم به صورت الکترونیک، میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌های استان کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به روحیه سازش پذیری و گذشت در بین مردم استان اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا اختلافات و خصومت‌ها با محوریت شورای حل اختلاف و با بهره مندی از ظرفیت بزرگان، مصلحان، ریش سفیدان و متنفذین این شهرستان به صلح و سازش ختم شود.

دهقانی در ادامه با تعدادی از مراجعین به دادگستری شهرستان دهلران به صورت مستقیم و رو در رو گفتگو کرد و ضمن بررسی درخواست‌ها و مشکلات آنان، حسب مورد و مطابق قانون دستورات لازم را ابلاغ کرد.

گفتنی است رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام، معاون قضایی، معاون مالی و پشتیبانی و معاون فناوری و اطلاعات دادگستری ایلام دهقانی را در این بازدید همراهی و از بخش‌های مختلف حوزه قضایی شهرستان دهلران بازرسی کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.