حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
شناسه : 20859

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به همراه کارشناسان این معاونت، پس از بازدید از شعب رسیدگی کننده به پرونده‌های تصادفات، در نشست با قاضی فخرزادگان رئیس شعبه دادگاه کیفری ۲ ویژه تصادفات و قضات مجتمع تصادفات بیان داشت:در سیمای جرایم استان که به بررسی ۱۰ اتهام […]

پ
پ

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به همراه کارشناسان این معاونت، پس از بازدید از شعب رسیدگی کننده به پرونده‌های تصادفات، در نشست با قاضی فخرزادگان رئیس شعبه دادگاه کیفری ۲ ویژه تصادفات و قضات مجتمع تصادفات بیان داشت:در سیمای جرایم استان که به بررسی ۱۰ اتهام اول می‌پردازد، جرایم مربوط به حوادث رانندگی پس از سرقت و ضرب و جرح ناشی از خشونت، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد می‌توان در راستای تحقق عدالت ترمیمی، شناسایی بستر‌های جرم زا و کمک به معرفی و حل آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد و در مجموع سمن‌ها می‌توانند از ابعاد مختلف به کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کمک کنند.
قویدل، گفت: همچنین باتوجه به اینکه ۵ هزار ۴۵۰ مصلح در سطح استان کرمان آموزش دیده اند، که متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگیان و متنفذین بوده و در کاهش ورودی پرونده و ایجاد صلح و سازش کمک می‌کنند، می‌توان از این پتانسیل نیز در جهت صلح و سازش در زمینه پرونده‌های تصادفات بهره برد.
وی، در ادامه یادآور شد: در بحث فرهنگ سازی نیز می‌توان از دوره‌های هور (هویت و رفتار) که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان جهت آموزش به متهمین برگزار می‌شوند استفاده کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: یکی از ایرادات موجود عدم استفاده و یا استفاده کم از تاسیسات جدید و مجازات‌های جایگزین حبس است که ضرورت دارد همکاران قضایی با اصلاح این رویه از تاسیسات جدید بهره بگیرند.
قویدل، در پایان یادآور شد: همکاران قضایی در بخش‌های مختلف بدلیل مواجه با چالش‌ها و به نسبت تجربه و تخصص خود می‌توانند بهترین راهکار‌های کاربردی و پیشگیرانه را ارائه کرده و با مسئول سازی اداری از بخش زیادی از مشکلات جلوگیری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.