حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
شناسه : 20644

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران اظهار داشت: امید بسیار داریم که شورای نگهبان نگذارد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار نهایی و ‌تأیید شود. دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در روزنامه اعتماد در این رابطه نوشت: به‌زودی شورای محترم نگهبان راجع‌ به طرح موسوم به تسهیل […]

پ
پ

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران اظهار داشت: امید بسیار داریم که شورای نگهبان نگذارد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار نهایی و ‌تأیید شود.

دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در روزنامه اعتماد در این رابطه نوشت: به‌زودی شورای محترم نگهبان راجع‌ به طرح موسوم به تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار اظهارنظر خواهد کرد‌؛ طرحی که کانون‌های وکلا و قوۀ قضاییه به نحوۀ تدوین، بررسی و‌ تصویب آن مکرراً اعتراض کردند، استادان محترم دانشگاه مفاد این طرح را خطرناک و برخلاف اصول حقوقی و حتی قواعد حاکم بر طرح و‌ شیوۀ بررسی طرح‌ها دانستند، دانشجویان حقوق نیز راضی به چنین شغل‌آفرینی‌های کاذبی به بهای دگرگونی این حرفۀ مرتبط به حقوق ملت و ازبین‌بردن ملاک‌ها و صلاحیت‌ها نبودند، قضات کشور چنین طرح‌هایی را خلاف مبانی حقوق و واقعیت حرفۀ وکالت دانستند، وکلا و مدیران نهاد متولی فریاد زدند که عده‌ای برای به‌هم‌ریختن نهاد مدنی دست به تصویب چنین طرح‌هایی زدند ولی از مجلس و عده‌ای از نمایندگان افتخار بی‌پروا به نشنیدن و بی‌توجهی به مطالبه‌گری شنیده شد. گویی نظام حقوقی کشور تحت تأثیر عده‌ای اقتصادی و یا کسانی قرار گرفت که با مبانی حقوق آشنا نیستند.
هرچند این عده با پخش شب‌نامه‌ها و آمارسازی ناصحیح در مجلس و سیاسی‌کاری موفق شدند طرح را تصویب کنند و تلاش ما در مجلس بی‌نتیجه ماند، امید بسیار داریم که شورای محترم نگهبان نخواهد گذاشت چنین طرحی، که با هدف استحالۀ نهاد وکالت و به شیوۀ غوغاسالاری و همراه با تفکرات مردم‌فریبانه تصویب شده است، نهایی و ‌تأیید شود؛ طرحی که بدون مسیر کارشناسی و با دورزدن مجاری تخصصی و با نقض آشکار اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلی در بخش‌های مختلف تصویب شد. طرحی که اگر تأیید شود، نه‌تنها بی‌نظمی در دادگستری و کانون وکلا را در پی خواهد داشت، بلکه حقوق مردم و دادرسی منصفانه را نیز بازیچه و در دام افکار سودجویانه قرار خواهد داد.
متأسفانه عده‌ای غیرحقوقدان مدعی شده‌اند، پس از 42 سال از تصویب قانون اساسی، تفسیر صحیحی از اصول مربوط به حقوق ملت و این نهاد مدنی یک‌صدساله دارند که دیگران از ارائۀ آن قاصر بودند و با این برداشت‌های خطرناک تمام تاریخ حقوق و اصول آن را نادیده گرفتند.
انتظار و امید داریم شورای محترم نگهبان در این روزهای حساس، که به‌زودی اظهارنظر خواهد کرد، با ملاحظه و توجه به دغدغۀ همگانی اعم‌از وکلا، قوۀ قضاییه، استادان دانشگاه، دانشجویان و رسانه‌های مستقل خط بطلانی بر رفتارهای مردم‌فریبانه به بهانۀ اشتغال جوانان و رفع انحصار و رویۀ اخیر که دادرسی منصفانه و اعتبار داخلی و بین‌المللی نظام حقوقی کشور را هدف گرفته است بکشند، زیرا وجود نهاد مدنی معتبر و مستقلْ پشتوانه و آبروی نظام قضایی و امنیت مردم است./ روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.