حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
شناسه : 20464

فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از آزادی ۹ نفر از مادران که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در استان‌های مختلف در بند بودند در اجرای طرح «نذر امام» و با همت خادمان حرم رضوی خبر داد و گفت: این بانوان که از زندان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد […]

پ
پ

فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از آزادی ۹ نفر از مادران که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در استان‌های مختلف در بند بودند در اجرای طرح «نذر امام» و با همت خادمان حرم رضوی خبر داد و گفت: این بانوان که از زندان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان شمالی آزاد شده‌اند، به همراه خانواده خود برای یک سفر زیارتی سه روزه به مشهدالرضا دعوت می‌شوند تا ضمن تجدیدعهد با امام رئوف علیه‌السلام داشته باشند.

وی ادامه داد: حمایت از این بانوان به همین‌جا ختم نمی‌شود و کانون‌های خدمت رضوی بانوان و خانواده نیز با همیاری ستاد دیه تا یک سال ارتباط با این خانواده‌ها را حفظ خواهند کرد و برای شناسایی و حل مشکلات زندگی آن‌ها، در کنارشان خواهند بود.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به انجام دقیق پایش پرونده‌های این محکومان اشاره کرد و گفت: اکثر بانوان زندانی در کشورمان، نه به خاطر بزهکاری و ارتکاب به جرایم؛ بلکه به دلیل عدم آگاهی و غفلت نسبت به پیچیدگی فعالیت در حوزه اجتماعی دچار مشکل شده و حالا پشت میله‌های زندان هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «نذر امام» برای آزادی این بانوان افزود: نگاه و رویکرد بنیاد کرامت رضوی در اجرای این طرح، بیش از آنکه جذب کمک‌های نقدی باشد، جلب رضایت از شاکیان و همراه کردن نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط در این کار، به برکت نام حضرت رضا علیه‌السلام بوده است.

دژبرد ادامه داد: طبق آمار ارائه شده از سوی ستاد دیه کشور حدود سه درصد از کل زندانیان کشور را بانوان شامل می‌شوند و اگرچه این رقم، نسبت به آمار جهانی پایین است؛ اما با توجه به فرهنگ و سبک زندگی ما و جایگاه زن و مادر در خانواده‌ها، وجود حتی یک مادر در زندان، قابل پذیرش نیست.

وی گفت: باید توجه داشت که نقش مادر در کانون خانواده، کلیدی است و فقدان او سبب بروز ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های دیگری برای خانواده و حتی جامعه خواهد شد.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با نهاد‌ها و مؤسسات خیریه برای تسریع و تقویت این حرکت، عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه با ستاد دیه کشور مقرر شد به میزان جلب مشارکت‌های مردمی و جذب نذور و کمک‌های خیران، ستاد دیه نیز به همان میزان به گسترش این طرح کمک کند.

وی اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با ستاد دیه، پویش «نذر امام» تا پایان سال جاری برای کمک به آزادی تعداد بیشتری از زنان معسر زندانی ادامه پیدا می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.