حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
شناسه : 20269

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در آیین آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد زندان‌های فارس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷۰ نفر زندانی غیرعمد با همت ستاد دیه آزاد شده اند که از این تعداد ۲۵۷ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند. مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اینکه شاکیان پرونده‌های زندانیان […]

پ
پ

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در آیین آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد زندان‌های فارس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷۰ نفر زندانی غیرعمد با همت ستاد دیه آزاد شده اند که از این تعداد ۲۵۷ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اینکه شاکیان پرونده‌های زندانیان مالی بزرگترین حامی ستاد دیه هستند، خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان بدهی این افراد بوده است که مبلغ ۶۹ میلیارد تومان آن را شکات از حق خود گذشت کرده و رضایت داده‌اند.

وی اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد تومان را زندانیان خودشان تامین کردند و با اعسار زندانیان به مبلغ ۵۹ میلیارد تومان نیز توسط مراجع قضایی موافقت شد.

ابراهیمی یادآور شد: مبلغ شش میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان نیز بانک‌های عامل به صورت وام قرض الحسنه پرداخت کردند و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق تأمین خسارت‌های بدنی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط خیرین استان فارس و ستاد دیه کشور پرداخت شده است، گفت: با همت خیرین برای آزادی زنان بدهکار تلاش کردیم که این افراد ویژگی‌های خاصی داشتند.

ابراهیمی گفت: در این جمع، مادر بارداری هست که هم خودش و هم همسرش زندانی هستند و سایر فرزندان نزد فامیل نگهداری می‌شوند و برای آزادی این خانم، مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل زندان‌های فارس خاطرنشان کرد: در بین آنان، زن سرپرست خانوار که بیماری سرطان دارد، زن سرپرست خانوار که دو فرزند معلول دارد و مجموع بدهی آن‌ها بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که مبلغ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از شکات رضایت گرفته شده است و حدود ۶۰۰ میلیون پرداخت شده است که ۴۰۰ میلیون تومان آن از طرف خیران و مابقی با همت ستاد دیه پرداخت شده است.

وی گفت: در مجموع ۷۷۶ محکوم مالی در زندان‌های استان فارس تحمل کیفر می‌کنند و استان فارس از نظر تعداد محکوم مالی در کشور رتبه اول را دارد که ضرورت دارد خیرین و نیک اندیشان کمک کنند تا مشکلات این افراد مرتفع شود.

وی عنوان کرد: تعداد ۴۲ نفر از این زندانیان محبوس زن و ۷۳۶ نفر مرد هستند که تعداد ۱۲۶ نفر به‌دلیل مهریه، ۵ نفر نفقه، ۵۵۹ نفر محکومیت‌های مالی، ۲۲ نفر به دلیل تصادف و ۲۲ نفر هم در حوادث کارگاهی، دیه بدهکار هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.