حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
شناسه : 20144

سعیدرضا پارسائیان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ هزار پرونده بدون کاغذ و به صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی دادگستری استان یزد ثبت شده است.پارسائیان بیان داشت: در اجرای سند تحول قضایی، امید است در آینده نزدیک تمامی ظرفیت‌های نوین فناوری […]

پ
پ

سعیدرضا پارسائیان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ هزار پرونده بدون کاغذ و به صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی دادگستری استان یزد ثبت شده است.
پارسائیان بیان داشت: در اجرای سند تحول قضایی، امید است در آینده نزدیک تمامی ظرفیت‌های نوین فناوری و الکترونیکی شدن ارائه خدمات قضایی با هدف افزایش رضایت مراجعان مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: با پیگیری و نظارت جدی جهت اجرایی کردن الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی، آسیب‌های ناشی از بین رفتن اوراق پرونده‌های کاغذی به دلائل مختلف کلاً منتفی خواهد شد.   پارسائیان عنوان کرد: تلاش‌های لازم در مجموعه دادگستری استان یزد در جهت برگزاری جلسات الکترونیک با جدیت در حال انجام است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر قرارداد‌های وکلا، نظرات کارشناسی و لوایح و حتی جلسات دادرسی به صورت تماماً الکترونیک در حال ثبت است.
پارسائیان افزود: در خصوص اوراقی که به صورت کاغذی ارائه می‌گردد از جمله نتایج استعلامات، مکاتبات، لوایح و … در اکثر حوزه‌های قضایی واحد اسکن راه اندازی و نسبت به اسکن، ثبت سیستمی این اوراق اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی صرفه جویی در وقت و هزینه اصحاب پرونده و جلوگیری از رفت و آمد‌های غیرضروری را از دیگر اهداف هوشمندسازی فرآیند قضایی دانست و گفت: طرفین پرونده و وکلای آن‌ها می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمز شخصی که در زمان ثبت نام ثنا دریافت کردند از درگاه ملی قوه قضاییه به نشانی eadl.ir روند رسیدگی به پرونده خود را به صورت کلی مشاهده و دنبال کنند.
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای استفاده از کاغذ در شعبات با الکترونیکی شدن رسیدگی‌ها علاوه بر حذف کاغذ و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توان شاهد کاهش محسوس مراجعات فیزیکی اصحاب پرونده، پیشگیری از اطاله دادرسی و منظم‌تر شدن رسیدگی‌ها بود.
وی بر التزام به سیاست‌های کلی قوه قضاییه در استفاده و بهره‌مندی از علوم روز در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تأکید کرد و گفت: با ارائه خدمات به صورت آسان، سریع، شفاف، همراه با کرامت بیشتر و تحقق رسیدگی بدون دغدغه در پرونده‌های قضایی، افزایش رضایت مندی مراجعین به دستگاه قضایی رقم می‌خورد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.