حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۴۱
شناسه : 19968

مسعود پزشکیان از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتم برای من ارسال نشده است، گفت که باید شورای نگهبان یکبار برای همیشه شاخصهای لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند. مسعود پزشکیان نماینده تبریز و از داوطلبان شرکت در انتخابات سیزدهمین […]

پ
پ

مسعود پزشکیان از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتم برای من ارسال نشده است، گفت که باید شورای نگهبان یکبار برای همیشه شاخصهای لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز و از داوطلبان شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که صلاحیتش در شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تایید نشد، در همین رابطه به ارائه توضیحاتی در صفحه توییتر خود پرداخت. 

پزشکیان با اشاره به صحبت های اخیر سخنگوی شورای نگهبان گفت که هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان برای من ارسال نشده است. البته در زمانی که بنده کرونا گرفته بودم از شورای نگهبان تماس گرفتند تا جلسه‌ای با آقای کدخدایی درباره انتخابات ریاست جمهوری داشته باشم که نشد.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان باید یکبار برای همیشه شاخصهای لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند تا در دوره‌های بعد افراد متوجه شوند که برای تایید صلاحیت چه شاخص‌هایی را باید داشته باشند و مردم نیز بتوانند قضاوت کنند که آیا تایید و عدم تایید صلاحیت‌ها  مطابق با شاخص‌ها بوده یا نه.

پزشکیان در پایان گفت: من با عدم احراز صلاحیت مشکلی ندارم؛ بار سنگینی که بر روی دوش بنده بود برداشته شده است. آنچه که باعث شد بنده به سمت ثبت‌نام در انتخابات بروم؛ قدرت، پست و مقام نبود. قصدم افزایش مشارکت در انتخابات بود. شورای نگهبان با این اقدام مشارکت در انتخابات را کاهش داد.هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ۲۴ مهر در پاسخ به سوالی درباره اقدام در زمینه برداشتن مهر محرمانه از رد صلاحیت‌ها گفت: اصلاح قانون از شورای نگهبان شروع نمی‌شود و ما در انتهای این زنجیره قرار داریم. ما بارها عرض کردیم برای تمام کسانی که به عرصه انتخابات وارد می‌شوند احترام قائل هستیم و حیثیت آن‌ها برایمان مهم است و نسبت به انتشار عمومی دلایل رد صلاحیت‌ها با منع قانونی روبرو هستیم و از نظر دستگاه‌هایی که گزارش دریافت می‌کنیم نیز این گزارشات محرمانه است. ما با آقای پزشکیان نیز تماس گرفتیم اما ایشان مشکلی داشتند و نتوانستند در جلسه‌ای با ما شرکت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.