حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
شناسه : 19956

موسی خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار داشت: طی ۶ ماهه اول امسال، ۱۷ محکوم به قصاص در آذربایجان شرقی با رضایت از اولیای دم بخشیده شدند. وی افزود: پرونده هفدهمین محکوم به قصاص با تلاش همکاران قضایی و گذشت اولیای دم منجر به مصالحه و سازش شد. رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه […]

پ
پ

موسی خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار داشت: طی ۶ ماهه اول امسال، ۱۷ محکوم به قصاص در آذربایجان شرقی با رضایت از اولیای دم بخشیده شدند.

وی افزود: پرونده هفدهمین محکوم به قصاص با تلاش همکاران قضایی و گذشت اولیای دم منجر به مصالحه و سازش شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در عین حال که توجه ویژه‌ای به اجرای عدالت و برخورد با جرایم خشن و حفظ امنیت و آرامش برای مردم دارد برابر تعالیم دین مبین اسلام و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در پرونده‌های قصاص نفس به حل و فصل مشکلات و ختم پرونده‌های قضایی اهتمام ویژه دارد.

وی ادامه داد: در زندان تبریز حرکت و اقدامات خوبی در قالب گروه اخذ رضایت متشکل از مددکاران زندان و شورای حل اختلاف دادگستری استان تشکیل شده و تلاش می‌شود تا پرونده‌های محکومان به قصاص نفس با صلح و سازش مختومه شود.

خلیل الهی اضافه کرد: در سال جاری با احتساب این مورد هفدهمین پرونده با رضایت بزرگوارانه اولیای دم و اعلام گذشت رضایتمندانه آنان با مصالحه طرفین مختومه شده و افراد که حکم قطعی آن‌ها مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شده بود با تلاش و مساعی همکاران ما در شرف اجرای حکم منجر به رضایت شده و زمینه زندگی دوباره محکومین فراهم شد.

وی با تشکر و قدردانی از طبع بلند و منش انسانی اولیای دم ادامه داد: نقش اصلی و تمام کننده را در این کار ارزشمند اولیای دم بزرگوار دارند که با عمل به مبانی دین مبین و توصیه‌های اولیای الهی از اجرای حکم قصاص صرف نظر کرده و از خون عزیزانشان می‌گذرند تا زندگی دوباره‌ای به یک انسان دهند و این کار بسیار بزرگ ارزشمند شایسته تقدیر و قدردانی همگانی است که در اینجا به نوبه خود از بلندنظری این خانواده‌ها قدردانی می‌کنم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.