حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۷
شناسه : 19942

پرسش: چندی پیش یکی از واحدهای یک ساختمان مرکز تجاری-تفریحی آتش گرفت، به طوری که ناگهان شعله‌های آتش از طبقه دوم زبانه کشید و به دیگر واحد‌ها سرایت کرد. حالا تکلیف خسارت وارد شده چیست؟ پرداخت هزینه آن بر عهده کیست؟ پاسخ: بر اساس نص صریح ماده 14 قانون تملک آپارتمان‌ها، مدیر ساختمان که از […]

پ
پ

پرسش: چندی پیش یکی از واحدهای یک ساختمان مرکز تجاری-تفریحی آتش گرفت، به طوری که ناگهان شعله‌های آتش از طبقه دوم زبانه کشید و به دیگر واحد‌ها سرایت کرد. حالا تکلیف خسارت وارد شده چیست؟ پرداخت هزینه آن بر عهده کیست؟

پاسخ: بر اساس نص صریح ماده 14 قانون تملک آپارتمان‌ها، مدیر ساختمان که از سوی مالکان برای اداره امور مجموعه ساختمان انتخاب می‌شود، مسئولیت دارد کل ساختمان را در مقابل حادثه آتش‌سوزی بیمه کند.

?بنابراین مدیری که به این وظیفه عمل نکند، مسئول جبران خسارات واردشده به مالکان یا ساکنان است؛ این مسئولیت این حق را برای مالکان ایجاد می‌کند که علیه او به دادگستری مراجعه و خسارت‌هایی را که در اثر آتش‌سوزی وارد شده است مطالبه کند.

?لازم به ذکر است چنانچه میزان خسارات وارد شده تا 20 میلیون تومان باشد، مرجع صلاحیت‌دار برای رسیدگی به مطالبه خسارت، شورای حل اختلاف خواهد بود. به هر حال ساکنان مجموعه آپارتمانی می‌توانند از مدیری که در بیمه کردن ساختمان کوتاهی و آن ساختمان را بیمه نکرده است، خسارت دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.