حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۵
شناسه : 19821

آیا اثبات رابطه_نامشروع، باعث سلب حضانت از مادر و منتفی شدن مهریه می شود؟ پاسخ 1_ اثبات رابطهنامشروع، هیچ ارتباطی با مهریه ندارد و زن به محض انعقاد عقد نکاح، حق مطالبه آن را دارد که البته در صورتیکه درخواست طلاق، قبل از رابطه زناشویی باشد، صرفا مستحق نصفمهریه خواهد بود. بنابراین حتی اگر، زن، […]

پ
پ

آیا اثبات رابطه_نامشروع، باعث سلب حضانت از مادر و منتفی شدن مهریه می شود؟

پاسخ

1_ اثبات رابطهنامشروع، هیچ ارتباطی با مهریه ندارد و زن به محض انعقاد عقد نکاح، حق مطالبه آن را دارد که البته در صورتیکه درخواست طلاق، قبل از رابطه زناشویی باشد، صرفا مستحق نصفمهریه خواهد بود. بنابراین حتی اگر، زن، بابت رابطه نامشروع، محکوم نیز گردد باز، مستحق مطالبه مهریه، خواهد بود.

2_ اما اثبات رابطه نامشروع در صورتی باعث سلب_حضانت مادر میشود که قاضی، ادامه حضانت را به مصلحت طفل نداند بالاخص در مواردیکه مادر شهرت به فساد پیدا کند . قطعا باعث سلب حضانت خواهد شد زیرا بدیهی است که چنین مادری صلاحیت تربیت و نگهداری فرزند را نخواهد داشت .اما در سایر موارد رابطه نامشروع، تشخیص این امر بر عهده قاضی خواهد بود که ادامه حضانت را به صلاح بداند یا خیر.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.