حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
شناسه : 19518

بازرسی‌های کل استان‌ها و بازرسی‌های کل امور سازمان بازرسی کل کشور طی روز‌های اخیر اقدامات و نتایج بازرسی خود را منعکس کرده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد: رفع تصرف ۳۲۰ هزار مترمربع اراضی ملی و دولتی با ورود بازرسی کل استان بوشهر بوشهر- با ورود بازرسی کل استان بوشهر ٣٢٠۶٣١ […]

پ
پ

بازرسی‌های کل استان‌ها و بازرسی‌های کل امور سازمان بازرسی کل کشور طی روز‌های اخیر اقدامات و نتایج بازرسی خود را منعکس کرده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد:

رفع تصرف ۳۲۰ هزار مترمربع اراضی ملی و دولتی با ورود بازرسی کل استان بوشهر

بوشهر- با ورود بازرسی کل استان بوشهر ٣٢٠۶٣١ مترمربع از اراضی تصرف‌شده در استان به ارزش تقریبی ۲.۷۶۲.۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال توسط فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان بوشهر رفع تصرف شد.

این رفع تصرفات در پی جلسات مشترک بازرسی کل استان با اداره‌کل راه و شهرسازی استان و پیگیری‌های صورت گرفته از طرف این بازرسی کل در خصوص هماهنگی‌های لازم با دادستان مرکز استان، مکاتبه با دادستان شهرستان دشتی، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان‌ها و دستگاه‌های متولی و همچنین رایزنی جهت تأمین ماشین‌آلات (لودر و بیل مکانیکی) از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت آب و فاضلاب روستایی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش رفع تصرفات اراضی اعلام‌شده شامل اراضی شهری و روستایی شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و کاکی است.

تصویب تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره سازمان نظام روانشناسی بعد از ۱۸ سال

بازرسی امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور- در جریان بررسی عملکرد «سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران» و با پیگیری‌های انجام‌شده بعد از ۱۸ سال مجمع عمومی این سازمان تشکیل و همچنین تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره برای نخستین بار به تصویب هیأت وزیران رسید.

بر اساس قانون، شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مکلف بودند پیشنهاد‌های لازم برای تعیین یا تجدیدنظر در تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره را برای تصویب به هیات دولت ارائه کنند، ولی تا سال ۹۸ اقدامی در این راستا انجام نداد که این موضوع موجب شد ارقام مختلف و بعضاً هنگفتی توسط روانشناسان و مشاورین از مراجعین اخذ شود. از سوی دیگر تعرفه‌های مربوط به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ هم از سوی هیات وزیران تائید نشده بود که با ورود و پیگیری‌های سازمان بازرسی از کمیسیون اجتماعی هیات وزیران، این تعرفه‌ها به تصویب رسید.

فساد بیش از ۲ میلیون کیلوگرم شکر خام در گمرک چابهار

سیستان و بلوچستان- گزارش تخلف شرکت مادر تخصصی ایران در خصوص فساد بیش از ۲ میلیون کیلوگرم شکر خام در گمرک چابهار به مراجع قضایی ارسال شد.

در بازدید میدانی نمایندگی شهرستان چابهار بازرسی کل استان سیستان و بلوچستان از انبار سازمان بنادر و دریانوردی استان، میزان ۲.۴۲۳.۶۴۵ کیلوگرم شکر خام متعلق به شرکت مادر تخصصی ایران کشف شد که در مهلت قانونی از انبار‌ها ترخیص نشده است.

بر اساس این گزارش این محموله شکر که به مبلغ ۳۰۵.۵۰۹ یورو با ارز ترجیحی وارد کشور شده به خاطر عدم ترخیص در مهلت قانونی و قرارگیری در مجاورت هوا و رطوبت دریا دچار آلایندگی شدید و خسارت شده و بر اساس اعلام «مدیریت غذا، دارو و سلامت منطقه آزاد» و «اداره استاندارد چابهار» قابلیت مصرف انسانی ندارد. نکته حائز اهمیت اینکه به‌رغم گذشت ۲ سال از زمان تخلیه آن در انبار اداره کل بنادر، اقدامی جهت تمدید بیمه‌نامه آن نشد و ازاین‌رو امکان دریافت خسارت از این طریق نیز وجود ندارد.

بازرسی کل استان سیستان و بلوچستان متروکه شدن این محموله از شکر‌های خام و همچنین تضییع کالای دولتی به مبلغ ۸۸.۲۱۸.۷۷۸.۸۴۰ ریال را طی گزارشی به مراجع قضایی ارسال کرده است.

ابطال مصوبه هیات وزیران در خصوص استمهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده

خراسان رضوی- در بازرسی انجام‌شده توسط بازرسی کل استان خراسان رضوی مشخص شد هیات وزیران برخلاف ماده ۳۳ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، تسهیلات پرداختی به کشاورزان از محل منابع صندوق توسعه ملی و قرارداد‌های وجوه اداره شده را از شمول بخشودگی سود، کارمزد و جریمه موضوع این بند خارج کرده، درصورتی‌که قانون‌گذار در بند مذکور همه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده حوادث غیرمترقبه را مشمول بخشودگی سود، کارمزد و جریمه دانسته و در این خصوص محدودیتی قائل نشده است. با شکایت سازمان به دیوان عدالت اداری، این بند از مصوبه هیات وزیران ابطال شد.

صرفه‌جویی ۴ میلیون یورویی در پروژه کاهش فلرسوزی در پارس جنوبی

بوشهرـ بررسی‌های بازرسی کل استان بوشهر در خصوص فرآیند واگذاری و اجرای پروژه کاهش مشعل سوزی و انتشار SO۲ پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی حاکی از ایراد‌ها و ابهام‌های متعددی بود که مراتب طی نامه‌ای به‌منظور شفافیت، ایجاد رقابت و در نتیجه کاهش قیمت‌ها به آن شرکت متذکر و متعاقب آن باعث صرفه‌جویی ۴ میلیون یورو به نفع دولت شد.

خبر دیگر از بوشهر اینکه، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال ۱۳۸۲ و در راستای تأمین ۲۰,۰۰۰ مترمکعب در روز آب آشامیدنی موردنیاز خود، از طریق جذب سرمایه‌گذار نسبت به انعقاد قرارداد ۲۰ ساله با دو شرکت اقدام نموده که طبق این قرارداد خریدار بابت آب شیرین عرضه‌شده در طول دوره عملیاتی ۰/۴۸ یورو بابت هر مترمکعب برای هفت سال نخست از دوره مجوز و ۰/۳۷۵ یورو به ازای هر مترمکعب برای ۱۳ سال باقی‌مانده از دوره مجوز تعیین‌شده است.

با توجه به بررسی پرداخت‌های صورت گرفته به شرکت مذکور ملاحظه شد، تمامی پرداخت‌ها تاکنون، طبق شرایط ۷ سال نخست که شروع آن از سال ۱۳۸۴ بوده و بر اساس مبلغ ثابت ۰/۴۸ یورو به ازای هر مترمکعب لحاظ شده است. درحالی‌که از تاریخ ۰۱-۰۱-۱۳۹۱ (شروع سال هشتم قرارداد) می‌بایست مبلغ پرداختی به ۰/۳۷۵ یورو به ازای هر مترمکعب کاهش می‌یافت؛ بنابراین از ابتدای سال ۱۳۹۱ تاکنون مبلغ ۳,۱۴۶,۶۸۹ یورو بیش از ظرفیت تعیین‌شده در قرارداد به‌حساب شرکت یکی از شرکت طرف قرارداد واریز شده است.

در همین راستا مقرر شد مبلغ کامل مغایرت یاد شده طی صورت‌وضعیت‌های ماهانه آتی، از مطالبات کارکرد پیمانکار کسر و مستهلک شود.

وصول ۳۰ هزار میلیارد مالیات معوق در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور

بازرسی امور اقتصاد و دارایی سازمان بازرسی کل کشور- پیگیری بدهی‌های معوق مالیاتی در دستور کار بازرسی امور اقتصاد و دارایی سازمان بازرسی کل کشور است. این بازرسی امور با تشکل پرونده‌های بازرسی متعدد برای مؤدیان دارای بدهی مالیاتی با مبالغ ۱۰ هزار میلیارد ریال و بیشتر، موجب وصول مبالغ قابل‌توجهی از این بدهی شد.

بر اساس اقدامات سازمان بازرسی کل کشور تا مردادماه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۹۰.۶۸۱ میلیارد ریال مالیات تشخیص و مبلغ ۱۱۲.۹۲۶ میلیارد ریال مالیات معوق توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول‌شده است که از این مبلغ حدود ۲۹.۸۲۶ میلیارد ریال مختص ۵ ماه ابتدایی سال جاری است.

کاهش ۶۰۰ هزار تنی کالای رسوب یافته در بندر امام خمینی (ره) با ورود بازرسی کل استان

خوزستان- با ورود بازرسی کل استان خوزستان به موضوع «رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره)» قریب به ۶۰۰ هزار تن کالای رسوب یافته در این بندر کاهش پیدا کرد.

در پی نظارت مستمر و اقدامات شبانه‌روزی بازرسی کل استان خوزستان، میانگین حمل روزانه کالای اساسی در این بندر از ۵۸ هزار تن در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۸ تن رسیده که نشان‌دهنده رشد ۴۸ درصدی است. همچنین میانگین روزانه تعداد کامیون‌های حامل کالا‌های اساسی در ۴ ماه ابتدای امسال ۱۴۳۱ دستگاه به ۲۲۴۷ دستگاه در مرداد و شهریور رسید. وزن کالای اساسی تخلیه شده از کشتی در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد و وزن کالای اساسی خارج شده از بندر در همین بازه زمانی به نسبت سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

موضوع فاصله کاهش زمانی صدور حواله بار در پایانه حمل‌ونقل تا صدور بارنامه و حمل بار موضوع دیگری بود که با ورود و نظارت‌های سازمان بازرسی این فاصله زمانی کاهش پیدا کرد و از میانگین ۸.۴ ساعت در خردادماه به ۵.۵ ساعت در شهریورماه رسید. درعین‌حال میزان کالای رسوب یافته از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در ابتدای مردادماه سال جاری به ۲ میلیون و ۹۲۶ هزار تن در پایان شهریور رسید.

بازرسی کل استان خوزستان همچنین اعلام کرد که علی‌رغم همه تلاش‌ها، برخی ایرادات که موجب رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) می‌شود همچنان باقی است که ازجمله آن‌ها قطعی مکرر سیستم EPL گمرک و همچنین سامانه قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی است. بر اساس این گزارش همچنین نظارت شرکت‌های پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران بر عملکرد ادارات استانی و پیمانکاران طرف قرارداد‌ها کم اثر است. چون این قرارداد‌ها در مرکز منعقد می‌شود و استان تأثیری در آن‌ها ندارد و این موضوع باعث ضعف نظارت می‌شود. تجهیزات تخلیه کشتی‌ها اشکال دیگری بود که بر اساس گزارش بازرسی کل استان خوزستان همچنان باقی است و نیازمند این است که سازمان بنادر، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام دهد و در صورت امکان تجهیزات موردنیاز را وارد کند.

محکومیت ۷ متهم پرونده شهرداری جم و معاون بنیاد مسکن استان بوشهر

بوشهر- رأی مراجع قضایی استان بوشهر در خصوص ۳ پرونده بازرسی کل استان بوشهر صادر شد.

در پرونده شهرداری جم ۲ نفر از متهمین هر کدام به مبلغ ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ۵ نفر از متهمین هر کدام به مبلغ ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت بدل از ۸۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.

همچنین در پرونده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، یکی از معاونین این اداره کل به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در پرونده «بررسی عملکرد گمرک بندر دیلم» نیز ۵ نفر از متهمان هر کدام به ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از شلاق محکوم قطعی شده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.