حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
شناسه : 19185

همایش سراسری «بررسی عملکرد شش ماهه کاداستر و راهکار‌های لازم جهت پیشبرد امور» با حضور دکتر خداییان معاون رئیس دستگاه قضا و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونین، مدیران کل ستادی و استانی سازمان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد. خداییان در این همایش با تسلیت ایام اربعین حسینی و با آرزوی قبولی […]

پ
پ

همایش سراسری «بررسی عملکرد شش ماهه کاداستر و راهکار‌های لازم جهت پیشبرد امور» با حضور دکتر خداییان معاون رئیس دستگاه قضا و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونین، مدیران کل ستادی و استانی سازمان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

خداییان در این همایش با تسلیت ایام اربعین حسینی و با آرزوی قبولی عزاداری‌های همگان، ضمن ارزیابی وضعیت اجرای طرح کاداستر در استان‌ها طی شش ماهه سال ۱۴۰۰، به بیان نکات و توصیه‌هایی پرداخت.

با مدیرانی که نسبت به امور مردم بی تفاوت هستند، برخورد جدی شود

وی از خدمتگزاری به مردم به عنوان وظیفه و امانتی برای مسئولان یاد کرد و گفت: باید امانتدار خوبی باشیم و همواره برای گره گشایی از کار و مشکلات مردم اقدام لازم را صورت دهیم.

این مسئول عالی قضایی با اشاره به حدیث نبوی «خیر الناس أنفعهم للناس»، خطاب به مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که برای گره گشایی از کار مردم و نفع رسانی به آن‌ها برنامه ریزی لازم صورت گیرد و با مدیرانی که نسبت به امور مردم بی تفاوت هستند، برخورد جدی شود.

خداییان با تاکید بر اینکه باید همه اقدامات به درستی و مطلوب صورت گیرد تا نفع آن عاید مردم شود، گفت: ضروری است کار مراجعه کنندگان در سریع‌ترین زمان ممکن و به شکل صحیح و قانونی انجام شود و کوتاهی در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

برای هر فرآیند، زمان مشخصی تعیین شود

معاون رئیس قوه قضاییه در بیان نکته دوم «کنترل فرآیند‌های امور» را مورد اشاره قرار داد و افزود: لازم است برای هر فرآیند، زمان مشخصی تعیین و در اجرای امور در این زمانبندی، نظارت صورت گیرد و اگر در مهلت مقرر اقدام لازم انجام نشد، موضوع فورا پیگیری شود.

وی اظهار کرد: کنترل فرآیندها، علاوه بر کمک به مبارزه با فساد، افزایش رضایت مراجعه کنندگان از سازمان ثبت اسناد و املاک را به همراه دارد.

بازرسی‌های سرزده به زودی آغاز می‌شود

عضو شورای عالی قوه قضاییه از «سرکشی به واحد‌های ثبتی و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق» به عنوان نکته سوم یاد کرد و بیان داشت: لزوم اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور، موجب کاهش بازدید‌ها و سرکشی‌های ستادی و استانی شد که با توجه به انجام واکسیناسیون همگانی و تغییر وضعیت کرونا در استان‌ها، بازرسی‌های سرزده به زودی آغاز می‌شود و مدیران ستادی و استانی نیز در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیران استانی و ستادی اجرای تفاهم نامه‌ها را پیگیری کنند‌

«پیگیری اجرای تفاهم نامه‌های منعقد شده با سایر دستگاه‌ها» نکته چهارمی بود که مورد اشاره رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفت.

خداییان تصریح کرد: مدیران استانی و ستادی اجرای این تفاهم نامه‌ها را با پای کار آوردن مدیران سایر دستگاه‌ها به صورت مرحله به مرحله بررسی و عدم همراهی مسئولان دستگاه‌های مختلف را اعلام نمایند تا موضوع از ناحیه سازمان به وزیر مربوطه گزارش شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابراز امیدواری کرد که با عنایت خاص آیت الله رئیسی به اجرای کاداستر، این طرح با همکاری دولت به صورت کامل اجرا شود.

به صورت روزانه بر روند انجام امور پیمانکاران نظارت شود

«نظارت بر امور انجام شده از سوی پیمانکاران»، به عنوان نکته پنجم از سوی خداییان مطرح شد. وی اظهار کرد: باید به صورت روزانه بر روند انجام امور پیمانکاران به خصوص در زمینه قرارداد‌های منعقد شده با بخش خصوصی در اجرای طرح کاداستر نظارت صورت گیرد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با خاطرنشان کردن اقدامات جهادی مدیران و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تثبیت اراضی ملی طی سال گذشته تاکنون، تاکید کرد که در انجام امور باید دقت و سرعت توامان مورد لحاظ قرار گیرد تا به عنوان مثال سند مالکیت صادر شده، تعارضی با ملک شخص دیگری نداشته باشد.

اعتبار تخصیص داده شده به صورت بهینه مصرف شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نکته ششم «مصرف بهینه اعتبارات تخصیص داده شده» را مورد توجه قرار داد و افزود: اعتبار تخصیص داده شده باید به صورت بهینه و در جای خودش مصرف شود.

بخشنامه‌های صادره به صورت مرتب مرور و اجرا شود

«نظارت بر بخشنامه‌های صادره از سوی قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» به عنوان نکته هفتم در همایش سراسری «بررسی عملکرد شش ماهه کاداستر و راهکار‌های لازم جهت پیشبرد امور» مورد تاکید خداییان قرار گرفت.

معاون رئیس قوه قضاییه ادامه داد: باید این بخشنامه‌ها به صورت مرتب مرور شده و بر اجرای آن‌ها علی الخصوص بخشنامه «ممنوعیت ارجاع امر کارشناسی به کارشناسان شاغل قضایی و اداری دادگستری و ثبت اسناد و املاک» نظارت لازم صورت گیرد.

بازرسی از واحد‌های ثبتی و دفاتر ازدواج و طلاق تشدید شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور «مبارزه جدی و بی امان با فساد» را به عنوان نکته هشتم مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با متخلفین، کارچاق کن‌ها و افرادی که با سوءاستفاده از نام کارکنان خدوم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند برخورد قاطع صورت گیرد.

خداییان راهبرد اصلی در این زمینه را ارزیابی وضع موجود و افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر واحد‌های ثبتی و دفاتر ازدواج و طلاق و اسناد رسمی دانست.

وی از جمله اقدامات واحد‌های ثبتی در تثبیت اراضی را تثبیت قطعات در منابع طبیعی ذکر کرد و افزود: واحد‌های ثبتی با یک کار جهادی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۸۵۶۳ قطعه از اراضی منابع طبیعی و مستثنیات را تثبیت کرده که این میزان به نسبت مدت مشابه سال قبل که ۷۹۲۹ قطعه بود، رشدی ۱۱۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است در ادامه این همایش ویدئو کنفرانسی مدیران استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و خداییان پس از استماع اظهارات آن‌ها ارشادات لازم را مبذول داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.