حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
شناسه : 18845

دومین نشست کمیته قضایی و انتظامی خراسان شمالی در سال‌ جاری به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری این استان برگزار شد.   حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین یک دوره جامع تولا و تبرا است که جامعه بشری را از خواب سنگین به صراط مستقیم راهنمایی […]

پ
پ

دومین نشست کمیته قضایی و انتظامی خراسان شمالی در سال‌ جاری به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری این استان برگزار شد.   حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین یک دوره جامع تولا و تبرا است که جامعه بشری را از خواب سنگین به صراط مستقیم راهنمایی می‌کند و انسان را به سعادت می‌رساند؛ لذا جا دارد با تدبر بیشتر، به مفاهیم اخیر نهفته در آن پی ببریم.
وی، با اشاره به اهمیت کار کمیته جلب در راستای اجرای احکام قضایی تصریح کرد: وقتی فردی به مراجع انتظامی و یا دستگاه قضایی مراجعه می‌کند انتظار دارد تا کار او در اسرع وقت و به‌موقع انجام شود و این موضوع توقع به جایی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: متاسفانه یکی از دلایل اصلی بروز اطاله دادرسی و یا تعویق و طولانی شدن روند اجرای احکام قضایی، عدم دستگیری متهمان در فرآیند دادرسی و یا در موقع اجرای احکام قضایی است که پرونده‌ها عملا معطل می‌ماند و این امر موجبات نارضایتی را فراهم می‌سازد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه توقع ما از ضابطین بسیار بیشتر است و کار در این حوزه تلاش مضاعفی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: لازم است با مدیریت صحیح منابع نیروی انسانی و ارتقاء سطح آموزش لازم نسبت به ضابطین شاخص‌های عملکردی بیش از پیش بهبود یابد.
وی با اشاره به تعدد و تکثر مصادیق جلب محکومین متواری، استفاده از شیوه‌های نوین اطلاعاتی را یکی از ساز و کار‌های مهم در راستای به نتیجه رسیدن اقدامات پیش بینی شده برشمرد و از فرماندهان انتظامی خواست تا با استفاده از نیرو‌های زبده و کارآمد و به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌ها و تجهیزات روزآمد تلاش کنند تا در کوتاه‌مدت وضعیت نامطلوب و نگران‌کننده فعلی را ساماندهی کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با بیان اینکه برخی از جلب‌های صادره به علت عدم حضور و جابجایی محکوم‌ علیه در محدوده حوزه‌های قضایی و انتظامی موجب بروز اطاله می‌شود، عنوان کرد: در این خصوص باید هماهنگی بسیار خوبی بین مراجع انتظامی و همچنین مقامات قضایی از جمله دادستان‌ها برقرار شود تا بدون اتلاف وقت و در کمترین زمان ممکن دستور‌های قضایی صادر و اجرا شود و محکوم علیه نیز در صورت جابجایی از حوزه‌های قضایی و انتظامی به محض شناسایی دستگیر شود.
وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های ضابطین در برقراری نظم و امنیت در جامعه، اراذل و اوباش را از جمله مهمترین عوامل اخلال در نظم و آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و از ضابطین خواست تا با اخلالگران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت اجتماعی به شدت برخورد کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.