حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
شناسه : 18465

حقوق 24: دکتر محمد هادی جواهرکلام (عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی) در صفحه اینستاگرامی خود از انتشار کتاب “مبانی و اصول جبران خسارت بدنی” خبر داد و در این باره نوشت: انسان محور جهان خلقت است و تضمین حقوق آدمی مرکز اصلی تمامی نظام‌های حقوقی و در حقیقت، رسالت و آرمان حقوق هر کشوری […]

پ
پ

حقوق 24: دکتر محمد هادی جواهرکلام (عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی) در صفحه اینستاگرامی خود از انتشار کتاب “مبانی و اصول جبران خسارت بدنی” خبر داد و در این باره نوشت: انسان محور جهان خلقت است و تضمین حقوق آدمی مرکز اصلی تمامی نظام‌های حقوقی و در حقیقت، رسالت و آرمان حقوق هر کشوری است. همین جایگاه والای آدمی و کرامت و شرافت او سبب شده است که جبران خسارت بدنی او از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود؛ به گونه‌ای که امروزه تمام نظام‌های جبران خسارت (مسئولیت مدنی، بیمه و تامین اجتماعی) برای جبران زیان‌های بدنی او همکاری می‌کنند.

امروزه حقوق خسارات بدنی به شاخه‌ای مستقل و ویژه در حقوق بسیاری از کشورها تبدیل شده است، گرچه هنوز سایه مسئولیت مدنی را بر سر دارد.در این اثر مبانی و اصول جبران خسارت بدنی در نظام عام جبران خسارت، با تاکید بر فلسفه تشریع دیه و موضوع آن و امکان مطالبه زیان‌های مادی و معنوی در کنار دیه و نیز دیه زنان و غیر مسلمانان، با تاکید بر حقوق اسلام و رویه قضایی مورد بازبینی قرار گرفته است.

همچنین، مهم‌ترین نظام‌های خاص جبران خسارت بدنی، مانند حوادث رانندگی، پزشکی، هسته‌ای، اعمال تروریستی و جرایم علیه اشخاص و ساسر نظام‌های خاص به تفصیل با مطالعه تطبیقی در حقوق فرانسه و رویه قضایی این کشور مورد بحث و بررسی واقع شده است.امید است که این اثر مورد قبول جامعه حقوقی قرار گیرد و در تحولات نظام حقوقی ایران موثر واقع شود.

با تشکر از جناب استاد دکتر سید حسین صفایی و جناب استاد دکتر عباس کریمی بابت مقدمه فاخری که بر این اثر نوشتند؛و سپاس فراوان از شرکت انتشار برای چاپ چشم‌نواز کتاب.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.