حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
شناسه : 18282

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه به صورت سرزده از حوزه قضایی شهرستان سیروان بازدید کردند. رئیس کل دادگستری استان ایلام در این بازدید در گفتگو با قضات و کارمندان این حوزه قضایی از تلاش‌ها و زحمات آنان در دادگستری شهرستان سیروان تقدیر کرد. وی ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی […]

پ
پ

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه به صورت سرزده از حوزه قضایی شهرستان سیروان بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این بازدید در گفتگو با قضات و کارمندان این حوزه قضایی از تلاش‌ها و زحمات آنان در دادگستری شهرستان سیروان تقدیر کرد. وی ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و استماع مسائل و مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را به منظور تسریع در فرآیند انجام امور و خدمت رسانی بهتر به مردم صادر کرد.

دهقانی با اشاره به ضرورت پیگیری اجرای دقیق و کامل سند تحول قضایی، مهم‌ترین رویکرد این سند را تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه مردم از دستگاه قضایی توصیف کرد و افزود: کلیه قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید در جهت اجرای دقیق و کامل این سند اهتمام ویژه داشته و در راستای رسیدن به اهداف و چشم انداز ترسیم شده تلاش کنند.

وی تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی و تحقق عدالت آسان برای آحاد مردم را از اهم برنامه‌ها و راهبرد‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی خواند و خاطرنشان کرد: رفتار و برخورد کارکنان با مراجعین به دستگاه قضایی باید مطابق با اخلاق اسلامی، کرامت محوری و مهربانی در عین رعایت قانونمداری باشد.

دهقانی کاهش موجودی پرونده‌های محاکم قضایی، مدیریت تعداد پرونده‌های ورودی، کاهش تعداد پرونده‌های معوق و رفع اطاله دادرسی را در حوزه‌های قضایی استان ایلام مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: پیشگیری از وقوع جرائم از دیگر ماموریت‌های اصلی سند تحول دستگاه قضایی است که باید در کلیه حوزه‌های قضایی استان با تعامل و همکاری با نهاد‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، شورای پیشگیری از وقوع جرم، شورای تامین و شورای اداری شهرستان‌ها پیگیری شود.

وی همچنین بر برخورد قاطع با جرائم خشن و جرائم مخل امنیت و آرامش مردم در کلیه حوزه‌های قضایی استان ایلام تاکید کرد و افزود: دفاع از آزادی‌های مشروع و احیای حقوق عامه و رسیدگی عادلانه به تظلمات و شکایات مردم در دادگستری استان ایلام به صورت جدی پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ضمن این بازدید با برخی از مراجعین دستگاه قضایی در این شهرستان، دیدار و گفتگو کرد و پس از استماع مطالبات آنان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.