حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
شناسه : 18079

ذبیح الله خداییان در نشست خبری با تقدیم درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و درود و سلام به روح پر فتوح شهدای اسلام و انقلاب و به ویژه امام شهدا و عرض سلام و ادب خدمت مردم شریف ایران اسلامی و حاضران، با اشاره به […]

پ
پ

ذبیح الله خداییان در نشست خبری با تقدیم درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و درود و سلام به روح پر فتوح شهدای اسلام و انقلاب و به ویژه امام شهدا و عرض سلام و ادب خدمت مردم شریف ایران اسلامی و حاضران، با اشاره به انتصاباتی که اخیرا در قوه قضاییه صورت گرفت، گفت: با حکم ریاست قوه قضاییه، آقای محمدباقر الفت به عنوان معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب شد. وی سابقه دادستانی مرکز استان، رئیس کلی دادگستری استان خوزستان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه را در کارنامه خود دارد.

وی ادامه داد: همچنین آقای محمد کاظمی فرد به عنوان رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه منصوب شد که وی نیز قبل از این معاون همین مرکز بوده و عضو هیات علمی دانشگاه است که برای این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: نکته دیگر اولویت‌هایی است که انشاءالله ما در مقام سخنگویی کار خود قرار خواهیم داد. نکته اول اینکه ما در مقام سخنگویی سعی می‌کنیم که مُرِّ قانون را رعایت کنیم.

خداییان تاکید کرد: قوه قضاییه حافظ جان، مال و آبروی مردم است؛ قوه‌ای است که نظارت بر حسن اجرای قانون را بر عهده دارد؛ لذا انتظار همگان از قوه قضاییه این است که بیش از سایر قوا ملتزم به اجرای قانون باشد.

وی با بیان اینکه ما در بیان مطالب و اطلاعات سعی بر این داریم که از چارچوب قانون خارج نشویم، گفت: گاهی ممکن است سئوالاتی در مورد افرادی که پرونده‌های آن‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی است، پرسیده شود و طبق قانون تحقیقات در مرحله مقدماتی محرمانه است و افشای اطلاعات افراد جز در مواردی که قانون اجازه داده ممنوع است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: بنابراین این موازین رعایت می‌شود؛ چراکه اجرای قانون ایجاد امنیت می‌کند.

خداییان تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که اگر در جامعه، قانونی وجود دارد که همگان آن را قانون مناسبی نمی‌دانند، تا زمانی که آن قانون اعتبار دارد، نقض آن به صلاح نیست؛ چراکه نقض قانون ایجاد فرهنگ بی قانونی خواهد کرد.

خداییان با اشاره به صداقت در ارائه اخبار و اطلاعات، افزود: ما سعی می‌کنیم مطالبی که به استحضار مردم می‌رسد منطبق با واقعیت باشد و به همان شکلی که اتفاق افتاده به عرض مردم برسد.

وی درباره شفافیت در انعکاس اخبار و اطلاعات، تاکید کرد: مردم محرم اسرار نظام هستند و جز در مواردی که قانون منع کرده باید مردم در جریان امور قرار گیرند و ما هم بر همین اساس اقدام خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر داشتن تعامل مثبت و صمیمانه با اصحاب رسانه بخصوص رسانه ملی، گفت: ما اعتقاد داریم اصحاب رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و به لحاظ ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند از بسیاری از مسائل و مشکلات اطلاع پیدا می‌کنند که با انعکاس آن‌ها به ما کمک می‌کنند بموقع تصمیم بگیریم و نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقدام کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.