حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
شناسه : 17974

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی دادگستری و در حاشیه آیین تکریم و معارفه مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کل استان با اشاره به کلام مولا امیرالمومنین علی (ع) در خصوص ویژگی‌های یک ناظر در حکومت اسلامی بیان داشت: صداقت و وفاداری دو خصیصه مهمی است که […]

پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی دادگستری و در حاشیه آیین تکریم و معارفه مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کل استان با اشاره به کلام مولا امیرالمومنین علی (ع) در خصوص ویژگی‌های یک ناظر در حکومت اسلامی بیان داشت: صداقت و وفاداری دو خصیصه مهمی است که یک ناظر و مسئول باید دارا باشد و می‌بایست چشم بینای یک مجموعه و سیستم باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: چشم بینای یک مجموعه با داشتن صداقت، واقعیات بیرونی را دقیق رصد کرده و همان گونه که هست ارائه می‌نماید و با وفاداری، تعهد و امانت داری که نسبت به نظام و حکومت دارد، دلسوزانه در این مسیر گام برمی دارد.
وی تأکید کرد: نظارت یک اصل عقلی در هر نظام و حکومتی بویژه در یک نظام اسلامی است، زیرا داعیه‌ی شرعیات و اخلاقیات را دارد و به دنبال آن است که با اجرای قانون، اخلاق و شرع، تعالی انسانیت را بوجود آورد. فلسفه‌ی نظارت، ایجاد کارآمدی، اصلاح، ارتقاء و پیشگیری از خطا‌ها در درون یک مجموعه است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: توسعه نظارت جزئی از شئون مدیریت محسوب می‌شود و حفاظت از منابع انسانی و سلامت آنان از عواملی است که می‌تواند دادگستری استان را در رسیدن به اهداف متعالی خود یاری کند. در مجموعه‌ی دستگاه قضایی، مشاهده شده قضا و قضاوت برای برخی منابع انسانی و همکاران یک مهلکه بوده است لذا باید با نظارت دقیق و درست، شأن قضاوت و مقام قاضی را از گزند‌های احتمالی حفظ کنیم.   وی تصریح کرد:باید در طول دوران خدمت سعی کنیم همواره با برنامه ریزی صحیح و کاربردی و با بهره‌گیری از خلاقیت‌های فردی عملکردی خداپسندانه از خود بجای بگذاریم تا ذخیره‌ای مؤثر برای آخرت خود کسب کنیم و همچنین رضایتمندی مردم را بدست آوریم.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: اجرای سند تحول قضایی همواره باید مد نظر مسئولین و قضات دادگستری استان مرکزی قرار گیرد و نباید توجه‌ها فقط به تهیه آمار خشک و بی روح معطوف شود. حضور مؤثر قضات و کارکنان در شعب و رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، معوق و مسن که همواره مورد تأکید ریاست قوه قضاییه قرار دارد، از دیگر نکات مهم است که باید این روحیه در مجموعه عدلیه گسترش یابد.
وی همچنین با اشاره به موضوع زندانیان و رسیدگی به افرادی که تحت قرار هستند از قضات خواست که با حضور در زندان و رسیدگی به وضعیت آنان، از تمامی نهاد‌های ارفاقی قانونی به جهت مساعدت با زندانیانی که شرایط استفاده از آن را دارند، بهره ببرند.
در پایان این جلسه، آئین تکریم و معارفه معاون قضایی رئیس کل و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کل استان مرکزی برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین موسوی از سال‌ها خدمت و تلاش نجیبی در این سمت و دیگر مسئولیت‌ها تقدیر کرد و حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین هاشم پور را به وی اهدا نمود.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.