حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
شناسه : 17319

مجید فرهمند زاده، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان یزد با اشاره به ظرفیت بالای قانون جدید مجازات اسلامی اظهار کرد: تاسیسات جدید صورت گرفته در این قانون ظرفیتی مناسب جهت کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است.فرهمند زاده در جلسه با دادستان‌های سراسر استان یزد بیان کرد: قانون جدید مجازات […]

پ
پ

مجید فرهمند زاده، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان یزد با اشاره به ظرفیت بالای قانون جدید مجازات اسلامی اظهار کرد: تاسیسات جدید صورت گرفته در این قانون ظرفیتی مناسب جهت کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است.
فرهمند زاده در جلسه با دادستان‌های سراسر استان یزد بیان کرد: قانون جدید مجازات اسلامی از ظرفیت بسیاری خوبی در جهت کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس برخوردار است.
وی افزود: از سوی دیگر با اجرای صحیح و به موقع دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان بسیاری از مشکلات زندانیان حل شده وکاهش تراکم در زندان‌ها رقم می‌خورد.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان یزد از نهاد توبه به عنوان یکی از ابزار‌های مغفول مانده در تاسیسات جدید حقوقی یاد کرد و افزود: با پیگیری ویژه و جلسات متعدد با قضات محاکم و دادگاه‌های تجدید نظر خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر یکصد مورد از پرونده‌های زندانیان با استفاده از نهاد توبه پذیرفته شده که از قضات و صادرکنندگان این احکام تقدیر و می‌شود.
فرهمندزاده تصریح کرد: در چهار ماه ابتدائی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راستای اجرای دقیق دستورالعمل سامان‌دهی زندانیان در بسیاری از شاخص‌ها کاهش بسیار خوبی رخ داده است.
وی از رشد ۶۶ درصدی در حوزه اجرای دادرسی الکترونیک خبر داد و گفت: در حوزه پابند الکترونیک ۴۲ درصد و در حوزه تعلیق اجرای مجازات ۱۹ درصد رشد دیده می‌شود.
فرهمندزاده افزود: در حوزه آزادی محکومان مالی نیز ۳۰ درصد و در حوزه بازدید قضات از زندان‌ها رشد ۶۶ درصدی اتفاق افتاده است.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان یزد در پایان بر توجه ویژه قضات محاکم کیفری و دادستان به خانواده زندانیان تاکید کرد و گفت: قضات و صادرکنندگان آراء محاکم کیفری، سرکشی از خانواده متهمین محکوم به حبس را در دستور کار خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: سرکشی و پیگیری امور مربوط به خانواده زندانیان اقدامی موثر در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانیان خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.