حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
شناسه : 17111

نشست هم‌اندیشی رئیس دادگستری اردبیل با قضات محاکم تجدید نظر و کیفری استان اردبیل برگزار شد.حجت‌الاسلام والمسلمین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ابتدای این نشست با تبریک سالروز میلاد حضرت امام موسی کاظم (ع) با ذکر حدیثی از آن حضرت، بر لزوم خویشتن‌داری و پرهیز از خشم و تندی در مواجهه با اصحاب […]

پ
پ

نشست هم‌اندیشی رئیس دادگستری اردبیل با قضات محاکم تجدید نظر و کیفری استان اردبیل برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ابتدای این نشست با تبریک سالروز میلاد حضرت امام موسی کاظم (ع) با ذکر حدیثی از آن حضرت، بر لزوم خویشتن‌داری و پرهیز از خشم و تندی در مواجهه با اصحاب پرونده و ارباب رجوع تاکید و از تلاش‌های شبانه روزی و جهادگونه قضات و کارکنان قدردانی کرد.
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و حیاتی دادگاه‌های تجدید نظر یادآور شد، این نقش مهم ایجاب می‌کند تا قضات تجدید نظر با علم، تخصص و دقت مضاعف اقدام به صدور آرای قضایی کنند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه محور عمل در دستگاه قضایی، قانون است، گفت: وظیفه دستگاه قضایی بر این است تا ضمن عمل بر قانون، بر نحوه اجرای صحیح قانون در سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها نظارت کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف با خاطیان برخورد نماید.
وی سند تحول قضایی را یکی دیگر موضوعات مهم عنوان کرد که در این سند بر بهره‌مندی بیش از پیش از فناوری‌های نوین و دادرسی‌های الکترونیکی تاکید شده که دستگاه قضایی استان اردبیل در راستای عمل بر اساس سند تحول قضایی از پیشگامان استفاده از فن آوری‌های نوین و به ویژه دادرسی‌های الکترونیکی بوده است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم چنین اتقان آراء را یکی دیگر از موارد مهم عنوان کرد که ضرورت دارد قضات استان اردبیل توجه و اهتمام ویژه و بیش از پیشی در این خصوص داشته باشند.
در ادامه، تبادل نظر و ارایه راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها در خصوص مسائل مرتبط با دادگاه‌های تجدیدنظر از دیگر موضوعات این جلسه بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.